بسته بندی مسواک | ویستا پک

 مسواک
براساس اعلام سازمان بهداشت جهانی، میانگین طول عمر در جهان رو به افزایش است به‌گونه‌ای که افراد با رعایت صد توصیه جادویی می‌توانند به صد سالگی برسند.

سلامت دندان ها بسیار ارزشمندتر از آنچه که فکر کنیم است. زمانی که باکتری ها به دندان ها و لثه ها حمله می‌کنند، از حضور در دهان ما لذت می‌برند و به لطف تمام رسوبات و باقی مانده های مواد غذایی، با سرعت زیاد رشد می‌کنند. باکتری هایی که بین دندان ها و لثه جمع می‌شوند، پلاک دندانی را به وجود می‌آورند.این حضور فشردۀ میکروب ها می‌تواند باعث ایجاد التهاب شود و به دندان ها و بافت های نگه دارندۀ آنها و سپس استخوان ها حمله کند. بنابراین رعایت اصول بهداشتی دهان، از جمله مسواک زدن بعد از صرف هر وعدۀ غذایی، مراجعۀ مرتب به دندان پزشک و جرم گیری منظم دندان ها، ضروری است.زمانیکه باکتری ها یک التهاب به وجود می‌آورند، مواد زیان آوری آزاد می‌شوند که می‌توانند وارد جریان خون شوند و بقیۀ اعضای بدن را بیمار کنند. لذا بسته بندی مسواک بسیار با اهمیت است.

سلامتی دندان

تغذیه و رژیم غذایى در تمام مراحل تکامل، رویش و بقاى دندان موثر است. رژیم غذایى نقش موثرى را در دندان ها، استخوان ها، پایدارى بافت های دهان و مقاومت در مقابل عفونت و افزایش عمر دندان ها دارد. کمیت و کیفیت تغذیه با تاثیرى که بر روى میکروب هاى موجود در محیط دهان و دندان مى گذارند، نقش مهمى را درتکامل دندان و لثه و همین طور بافت و ساختار استخوانى محیط دهان و همچنین پیشگیرى از انواع بیمارى هاى دهان و دندان دارند.
عموماً غذاهایی که برای بدن مفید هستند برای دندانها نیز مفیدند بطور مثال غذاهایی که سفت و الیاف دار هستند مثل سبزی‌ها، میوه‌ها و دانه‌های گیاهی سبب ماساژ لثه می‌شوند و تا حدودی خاصیت تمیزکنندگی دندانها را نیز دارا می‌باشند. تغذیه با شیر مادر عامل مهمی درجلوگیری از پوسیدگی دندانی در اوایل کودکی است و کمبود موادى مانند ویتامین هاى A ،C، E، فولات ها و بتاکاروتن و املاح معدنى ازجمله کلسیم، فسفر و روى در ایجاد بیمارى یاد شده نقش موثرى دارند.

البته بدن انسان برای ساختن استخوانهای محکم وداشتن دندانهای سالم به کلسیم بیشتر از سایرمواد معدنی نیازدارد‏، چراکه ۹۹درصد آن در استخوانها و دندانها بکارمی رود. کلسیم می تواند ازبیماری لثه پیشگیری کند و همچنین در تحکیم بودن استخوانهای آرواره نقش مهمی دارد.

خمیر دندان مخصوص کودکان

اگر سری به داروخانه‌ ها بزنید، انواع خمیردندان ‌های مخصوص کودکان را پیدا خواهید کرد که با بسته بندی های رنگی و زیبا موجب جلب توجه کودکان می‌ شوند.این خمیردندان‌ها با طعم ‌های مختلف توت ‌فرنگی، موز و لیمو و ژله تهیه می‌ شوند تا بچه‌ ها به شوق خوردن یک خمیردندان خوشمزه هم که شده، شب ها دندان‌ های شان را مسواک بزنند. ولی این بار که همراه کوچولو‌های تان به فروشگاه رفتید به جز توجه به بسته بندی خمیردندان، به نکات دیگری هم توجه کنید تا خرید سالم ‌تر و بهتری داشته باشید.

قبل از دو سالگی، کودک شما باید از خمیردندان بدون فلوراید استفاده کند. بنابراین برای خرید خمیردندان برای کودک زیر دو سال، حتما به نوشته‌ های روی تیوپ خمیردندان دقت کنید که خمیردندانی تهیه کنید که بدون فلوراید باشد.کودکان قبل از دو سالگی معمولا نمی ‌توانند توصیه‌ های شما را برای قورت ندادن خمیردندان اجرا کنند و ناخواسته مقداری از خمیردندان را قورت می‌ دهند.جذب خمیردندان و فلوراید آن در بدن می ‌تواند موجب مسمومیت کودک شود و یا سبب بد رنگ شدن دندان‌هایش شود که این عارضه “فلوئوروزیس” نام دارد.

برای کودک لازم نیست خمیردندان‌هایی بخرید که تیوپ خیلی بزرگی دارند، چون هم نگهداری آن ها در دست کودک دشوار است و هم کودک در هر بار مسواک زدن نیاز چندانی به خمیردندان ندارد.در هر بار مسواک زدن کافی است به اندازه یک نخود خمیردندان روی مسواک کودک ‌تان بگذارید و از او بخواهید پس از مسواک زدن باقی‌ مانده آن را به بیرون تف کند.بنابراین خرید تیوپ‌های کوچک خمیردندان برای کودکان به صرفه ‌تر است که هم کودک از طعم و مزه آن خسته نمی‌ شود و هم خمیردندان مدت زیادی باقی نخواهد ماند تا محتویات آن فاسد شود.شرکت ‌های تولید کننده خمیردندان کودک هم معمولا تیوپ ‌های خمیردندان را برای کودکان در اندازه‌ های کوچک می‌ سازند و به بازار ارائه می ‌کنند.

بسته بندی مسواک

ارتباط مسواک با افزایش طول عمر چیست؟

شما چند بار در روز مسواک می‌زنید؟ گفته می‌شود دست‌کم دوبار مسواک زدن روزانه با خمیر دندان‌های حاوی فلوراید لازم است، اما کافی نیست.زیرا بعد از مصرف هر نوع خوراکی شیرین باید سراغ مسواک بروید و دندان‌هایتان را بخوبی تمیز کنید.برای تمیز نگه داشتن شیارهای بین دندانی نیز باید از نخ دندان استفاده کنید؛ آن هم هر شب پیش از مسواک زدن و خواب شبانه حالا این موضوع چه ربطی به افزایش طول عمر دارد؟! شاید از تعجب شاخ در بیاورید.

اما براساس پژوهشی که سال ۲۰۱۱ میلادی منتشر شد، مسواک نزدن بویژه در شب ۲۰‌تا ۳۵‌درصد. هم چنین استفاده نکردن روزانه از نخ دندان تا ۳۰ درصد میزان مرگ و میر افراد را افزایش می‌دهد. زیرا عفونت ناشی از بیماری‌های لثه و دندان‌های خرابی که رابطه خوبی با مسواک ندارد، می‌تواند سلامت قلب‌تان را به خطر بیندازد. به همین سادگی مانع از صد ساله شدنتان شود! البته بسیاری از افراد روزانه دو تا سه نوبت مسواک می‌زنند و تصور می‌کنند در این کار خبره شده‌اند. اما متخصصان آمریکایی می‌گویند بیش از ۶۰ درصد مردم با عجله و بی توجه این کار را انجام می‌دهند. این افراد نه‌ تنها دندان‌هایشان تمیز نمی‌شود بلکه به دلیل فشار مضاعف مسواک روی دندان‌ها و لثه به آنها آسیب می‌رسانند.

به گفته متخصصان دانشگاه نیویورک، افراد باید حداقل دوبار در روز و در هر نوبت حدود دو‌ دقیقه مسواک بزنند و از تمیز شدن دندان‌ها، لثه و حتی زبان مطمئن شوند. در این بین یادتان باشد در استفاده از خمیر دندان زیاده‌روی نکنید. هر چند این کار آسیبی به دندان‌ها نمی‌زند، اما امکان دارد افراد دوست نداشته باشند دهانشان پر از کف باشد و به همین دلیل زمان مسواک زدن را کوتاه می‌کنند.

همچنین مسواک‌هایی که با برق یا باتری کار می‌کند،‌ قدرت پاک‌کنندگی بیشتری‌دارد چون با شدت و قدرت مناسبی دندان‌ها را تمیز می‌کند بنابراین به افرادی که میانه خوبی با مسواک زدن ندارند و به طور منظم دندان‌هایشان را تمیز نمی‌کنند، توصیه می‌شود از مسواک‌ برقی استفاده کنند و در هر بار استفاده حدود شش تا هشت دقیقه مسواک بزنند.اگر هم به هر دلیل تمایلی به استفاده از این مسواک‌ها ندارید باید هنگام خرید مسواک‌های معمولی خوب دقت کنید و سراغ انواع استاندارد آن بروید. یک مسواک استاندارد باید دارای سه تا چهار دسته مو در عرض و ۱۰ تا ۱۲ دسته مو از جنس نایلون در طول باشد.

از طرفی برخلاف تصور عموم، مسواک‌های سخت دندان‌ها را بهتر تمیز نمی‌کند بلکه باعث سایش و ایجاد حساسیت دندانی و تحلیل لثه‌ خواهد شد.پس همین‌حالا با این باور که مسواک‌های زبر و خمیر دندان‌های سفیدکننده و فشار دادن مسواک روی دندان‌ها باعث سفید شدن آنها و از بین رفتن جرم‌ها می‌شود، خداحافظی کنید.

جعبه مسواک

با توجه به اهمیت و کاربرد پیشرفته جعبه و قرار گرفتن آن به عنوان نمادی از محصول، لازم است تا طراحی جعبه بنا به استانداردهای طراحی ، وزن محصول ، اهداف بازاریابی و تبلیغات ، گستره ی جغرافیایی توزیع محصول و غیره تولید شود و علاوه بر توجه به جنبه های ظاهری و زیبایی جعبه، از نظر کاربردی قابل استفاده باشد .

جعبه های مسواک را معمولا طوری طراحی می کنند که قسمتی از آن طلق زده باشد تا نمای بیشتری از محصول داخل آن نمایش داده شود .این نوع جعبه ها باید به گونه ای طراحی شود که مناسب تمامی اعضای خانواده باشد و با رنگ آمیزی های مختلف، مسواک هر یک از اعضای خانواده مشخص شود . طراحی جعبه مسواک مخصوص کودکان با انواع مسواک بزرگسالان متفاوت می باشد و برای کودکان به شکل های مختلف عروسکی و فانتزی تولید میشود .

برای ساخت انواع جعبه مسواک از مقوای نوع پشت طوسی، پشت سفید و ایندربرد استفاده می شود .
مقواهای پشت طوسی برای محصولات صنعتی است و استفاده از آن برای مواد غذایی ممنوع بوده چرا که از مواد بازیافت در ساخت آن استفاده می شود.

مقوای ایندربرد در گرماژهای مختلف وجود دارد و بیشتر به خاطر اینکه زیر نظر وزارت بهداشت می باشد در تولید انواع بسته بندی دارو و محصولات بهداشتی و محصولات دارای حساسیت بالایی کاربرد دارد و دارای استحکام بالایی نسبت به جعبه های دیگر می باشد.

مقوای پشت سفید برای بسته بندی مواد غذایی و عمدتا در موادی نظیر جعبه کفش، کارتن بسته بندی،  دستمال کاغذی ، جعبه شیرینی، جعبه کبریت، جعبه مسواک و خمیر دندان ،بسته بندی خرما ، بسته بندی شکلات و غیره ، در گراماژهای ۲۳۰ ، ۲۵۰ ، ۲۸۰ ، ۳۰۰ ، ۳۵۰ ، ۴۰۰ و ۵۰۰ کاربرد دارد.

چاپ جعبه مسواک

چاپ روی کارتن و جعبه ، یکی از مهم ترین نیازها برای عرضه کالا یا محصول است زیرا بیننده یا مصرف کننده ابتدا شکل و نوع بسته را می بیند و سپس آن را خریداری میکند .چاپ جعبه مسواک بیشتر به صورت چاپ افست سه یا چهار رنگ و لمینتی به همراه پوشش UV  است که باعث شکیل شدن جعبه می گردد

. همچنین برای جذب مصرف کننده می توان از چاپ طلا کوب یا نقره کوب کمک گرفت. بعضی از مشتریان به دنبال برند خاصی هستند که قبلا از آن خریده و مصرف کرده اند ولی در کل نوع بسته بندی مسواک و چاپ و شکل ظاهری جعبه برای فروش و بازاریابی نقش اساسی دارد .


انواع بسته بندی مسواک

مسواک ها درحالت عادی به عنوان یک وسیله بهداشتی و نظافتی شناخته و استفاده می شوند که برای پاکیزگی هرچه بهتر محیط دهان کارایی دارند . بسته بندی مسواک از اهمیت بالایی برخوردار است و همین امر موجب شده تا دستگاه جهت بسته بندی مسواک طراحی و تولید گردد.

مسواک را می توان به صورت های مختلف بسته بندی کرد که رایج ترین روش ترموفرمینگ و پیلوپک می باشد. بسته بندی مسواک پیلوپک یا دو سر دوخت مسواک دارای هزینه کمتری است و یکی از کاربردهای این بسته ها، استفاده در لوازم یکبار مصرف هتل می باشد.

 انواع بسته بندی مسواک
دستگاه بسته بندی مسواک به روش ترموفرمینگ

دستگاه بسته بندی مسواک به روش ترموفرمینگ به صورت کاملا اتوماتیک بوده و محصول را با کیفیت بالا و بهداشتی بسته بندی می کند. این دستگاه جهت بسته بندی انواع اجناسی که شکل هندسی مشخصی دارند و چند محصول داخل یک بسته است، مناسب می باشد .

این دستگاه های به صورت اتوماتیک هستند، به همین دلیل برای استفاده از آن نیازی به نیروی کار با تعداد بالا نمی باشد به طوری که حداکثر با دو کاربر میتوان کلیه ی فرایند بسته بندی مسواک را انجام داد.در ابتدا قسمت طلقی روی مسواک به صورتی ۶ تایی کنار هم با حرارت دستگاه شکل گرفته و در نوار نقاله حرکت میکنند ،سپس دو کارگر مسواک ها را دخل طلق ها قرار می دهند، در مرحله بعد مقواها به طلق ها فیکس شده و اضافی دور

آنها گرفته میشود و مسواک ها به یکی یکی  از دستگاه خارج می شوند و داخل سبد ریخته می شوند.
دستگاه بسته بندی مسواک دارای مزایا و خصوصیات زیادی می باشد که در زیر به آنها اشاره می شود
دستگاه دارای حافظه جهت ذخیره سازی چند محصول ،امکان تغییر سایز، دارای نوار نقاله جهت انتقال محصول ، ارای سیستم خطایاب  جهت بروز هر نوع ایراد مکانیکی و برقی ، دارای سیستم شمارنده جهت بررسی و شمارش تعداد محصول بسته بندی شده درهر شیفت کاری ، دارای صفحه نمایش لمسی .

بسته بندی مسواک

دستگاه بسته بندی مسواک به روش پیلوپک

دستگاه ها را با استفاده از استیل با کیفیت بالا ساخته شده تا در برابر عواملی مانند رطوبت، سایش و زنگ زدگی آسیبی نبیند. عملیات بسته بندی مسواک در دستگاه ها به روش پیلوپک با استفاده از انرژی الکتریکی صورت میگیرد. برق مصرفی این دستگاه توسط الکتروموتور تعبیه شده بر روی آن به انرژی جنبشی مورد نیاز سایر قطعات سیستم تبدیل می شود.

نحوه ی عملکرد این دستگاه بسیار راحت می باشد به طوری که پس از قرار گیری محصول بر روی نوار نقاله، این دستگاه فرایند بسته بندی مسواک را به صورت خودکار انجام می دهد.پس از اینکه محصول مورد نظر توسط کاربر بر روی نوار نقاله قرار گرفت در طول سیستم به حرکت در می آید.

رول گیر پلاستیکی تعبیه شده بر روی دستگاه وظیفه دارد که با استفاده از یک لایه پلاستیک سطح محصول را به گونه ای پوشش دهد که ارتباطی با محیط بیرون نداشته باشد. پس از پوشیده شدن محصول به وسیله ی پلاستیک نازک، دستگاه فک تعبیه شده بر روی سیستم عملیات دوخت و برش را انجام می دهد تا مسواک ها به صورت تک عددی آماده ی عرضه به بازار یا هتل ها شوند.

سخن آخر

سلامت دندان ها بسیار ارزشمندتر از آنچه که فکر کنیم است. مسواک نزدن بویژه در شب ۲۰‌تا ۳۵‌ درصد و استفاده نکردن روزانه از نخ دندان تا ۳۰ درصد میزان مرگ و میر افراد را افزایش می‌دهد زیرا عفونت ناشی از بیماری‌های لثه و دندان‌های خرابی که رابطه خوبی با مسواک ندارد، می‌تواند سلامت قلب‌تان را به خطر بیندازد.

لذا مسواک به عنوان یک وسیله بهداشتی و نظافتی شناخته و استفاده می شود و بسیار حائز اهمیت است. مسواک را می توان به صورت های مختلف بسته بندی کرد که رایج ترین روش ترموفرمینگ و پیلوپک می باشد که بالا به توضیح هر دو روش پرداختیم.
صنایع بسته بندی ویستا پک با مشاوره، طراحی، ساخت و اجرای خطوط بسته بندی گامی نوین در صنعت بسته بندی برداشته است. تفاوت در تخصص VISTA PACK است. 

صنایع بسته بندی ویستا پک با برند VISTA PACK با ۱۵ سال تجربه پرافتخار و بکارگیری نیروی متخصص و کارآمد، دقیق ترین و متمایز ترین عرضه کننده دستگاه بسته بندی در ایران می باشد.
برای اطلاع از قیمت ماشین آلات بسته بندی ما با تلفن ۰۹۱۲۳۷۹۸۶۲۶ تماس بگیرید.

حتما ببینید

معرفی دستگاه بسته بندی نبات

بسته بندی مواد غذایی پیشینه دیرینه ای دارد که همیشه از اهمیت بالایی برخوردار بوده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *