نایلون بسته بندی | ویستا پک

کاربرد نایلون بسته بندی چیست؟ مواد پلاستیکی در حال حاضر به جز جدایی ناپذیر در زندگی ما تبدیل شده اند. در همه صنایع مخصوصا صنعت غذایی ظروف پلاستیکی را جهت بسته بندی بکار می برند. همچنین در منزل مواد پلاستیکی تاثیر بسزایی در اندوختن و نگهداری دارند. در حال حاضر این نوع بسته بندی جایگزین بسته بندی شیشه ای یا بسته بندی فلزی شده است. چرا که چگالی و ضخامت پلاستیک در قیاس با آهن و فلز کمتر بوده و وزن ظروف های به حد قابل ملاحظه ای کاهش یافته است.

از مزایای مهم نایلون بسته بندی ، شکنندگی کمتر در قیاس با شیشه و شفافیت و مشخص بودن مواد غذایی درون بسته می باشد. در این نوع بسته بندی پلی پروپیلن بکار برده شده است که توانایی بکارگیری در ماکروویو را دارد و اکثرا از آن جهت بسته بندی مواد غذایی آماده استفاده می شود.


سوالی که امکان دارد ذهن خیلی از ما را به خود درگیر کند این است که آیا این نوع بسته بندی ها هزینه خریدار را بالا می برد؟ این نوع بسته بندی ها امروزه یکی از اقتصادی ترین و به صرفه ترین شیوه های بسته بندی کالا به حساب می آید .و شخص می تواند با بکارگیری این نوع بسته بندی برای کالا های خود هزینه های اضافی را کاهش دهید. با ما همراه باشید تا شما را با مزایا بکارگیری از این نوع بسته بندی و لزوم استفاده از آن بیشتر آشنا کنیم.

کاربرد نایلون بسته بندی

دلایل نیاز به نایلون بسته بندی

  • حفاظت از محصول : محصول همواره در حال انتقال از جایی به جای دیگر می باشد. این نوع بسته بندی از انواع فراورده های صدمه پذیر در مقابل ضربات و آسیب های متنوع حفاظت می کنند. این بسته بندی از مواد در مقابل آلاینده ها، نم و رطوبت، انواع گازها، پرتو نور آفتاب، حشرات و میکروارگانیسم محافظت شوند.
  • نگهداری: یکی از علل نیاز به نایلون بسته بندی این است که این نوع بسته بندی ها، فرآورده ها را برای مدت زمان بیشتری نگهداری می کنند و این فرصت را برای مصرف کننده ایجاد نموده تا طی مدت زمان بیشتری این محصولات را مصرف کنند، پیش از آنکه احتمال بکارگیری از آن ها از بین برود؛ و مقدار زباله های تولیدی به وسیله آنها به حداقل ممکن خواهد رسید.
  • جلوگیری از تولید زباله: برای اینکه از تولید زباله پیشگیری کرد. می توان از این بسته بندی ها جهت قرار دادن تعدادی کالا استفاده کرد و از به هم ریختگی زیاد آنها ممانعت کرد.
  • حمل و نقل راحت: نایلون بسته بندی سبب می شود تا امکان حمل و نقل انواعی از کالا ها در مسافت های طولانی برای شما راحت شود. در این صورت می توانید به انواعی از کالا ها به آسانی دسترسی داشته باشید.
  • نمایش اطلاعات: از دیگر علل نیاز به نایلون بسته بندی این است. که انواع داده های عمده نظیر محتوای مواد غذایی و یا توصیه هایی در مورد احتمال ابتلا به حساسیت روی بسته بندی های این محصولات درج شده است.

 

مزایای نایلون بسته بندی

  • کاربری مقرن به صرفه منابع: از جمله مزیت های بارز،مصرف بهینه منابع است. در واقع استفاده از آن ها هم میزان ذخیره بسته بندی محصولات را افزایش می دهد. و هم میزان انرژی مصرفی را تا حد زیادی کاهش می دهد. مهم تر آنکه مانع از پخش شدن گازهای گلخانه ای می شوند. تحقیقات نشان داده استفاده از بسته بندی های پلاستیکی در مقایسه با سایر تولیدات دیگر، چیزی حدود ۲ الی ۳ برابر استفاده از منابع را کاهش می دهد.
  • ایمن: معمولا محصولات پلاستیکی در مقابل شکنندگی و فرسودگی استقامت بالایی دارند. و هنگامی که محصولات بسته بندی تولید شده روی زمین واقع می شوند یا به آن ها شوک یا آسیبی وارد می شود نمی شکنند بدین علت برای مکان های متعددی کارایی دارند نظیر حمام، استخر، در سفر و…
  • بهداشتی: پلاستیک ها، کالا های گوناگون را از آلودگی محافظت می کنند و این خصوصیت کارایی بسیاری جهت بسته بندی دارو و اقلام پزشکی دارد. زیرا می توان کالای مدنظر را به وسیله این بسته بندی ها بدون دخالت بشر، ضدعفونی و عاری از میکروب کرد نظیر سرنگ های استریل.
  • حجم و وزن کم: معمولا این نوع بسته بندی ها از وزن کمی برخوردار هستند. و در قیاس با جایگزین های خود نظیر شیشه و قوطی ها می توانند جای کمتری را به خود اختصاص دهند .تولید ظروف پلاستیکی خیلی نازک و باریک به منظور بکارگیری کمتر از ماخذ، اشغال فضای کمتری و نیاز کمتر به کامیون، قطار و هواپیمای جهت جا به جایی نهایی
  • محکم و بادوام: از دیگر مزیت های بارز استفاده از نایلون بسته بندی می توان به بادوام و مستحکم بودن آن اشاره کرد. در هنگام مواجه با عواملی مانند ضربه، فشار، رطوبت مقام هستند.
  • متنوع: با مواد پلاستیکی می توان انواع و اقسام محصول با شکل و فرم متنوعی را ایجاد کرد. برای مثال می توان شیوه های بادی، تزریقی و یا حرارتی را بکار برد.

 

معایب نایلون بسته بندی

از معایب این بسته بندی می توان به موارد زیر اشاره کرد.
•بازگشت کند بسته های پلاستیکی به محیط زیست و برهم زدن چرخه طبیعت
•اکثر پلاستیک ها به اشعه ی (UV)خورشید حساس بوده و مشکلاتی از قبیل شکنندگی یا بروز بیماری ها را ایجاد می کنند.
•معمولا از پلاستیک ها در دمای بالا نمی توان استفاده کرد.
•مواد افزودنی به بسته های پلاستیکی مانند پلاستیسایزرو به منظور افزایش قابلیت های نظیر انعطاف بیشتر و مقاومت در برابر اشعه ی ماوراء بنفش غالبا مشکلاتی در بازیافت بوجود می آورد.
•پلاستیک به عنوان ماده ی کمک کننده در کارخانه استفاده، در هنگام تماس با مواد غذایی به مواد غذایی آسیب  می زند.

 

طبقه بندی انواع نایلون بسته بندی

در مجموع می توان بسته بندی پلاستیکی را به ۳ گروه طبقه بندی کرد که عبارتند از:

  • بسته بندی مصرفی: این نوع بسته بندی ها بدون واسطه محتوا را در خود جای می دهند‌.
  • بسته بندی ثانویه: در زمان بکارگیری از محصول و بعد از باز کردن این مدل بسته بندی دیگر نمی توان آن را بکار برد و می توان آن را دور انداخت.
  • بسته بندی حمل و نقل: این نوع بسته بندی به جهت نگهداری و تشخیص کالا ها در بستر حمل و نقل بکار برده می شوند.نایلون بسته بندی

 

انواع نایلون بسته بندی

نایلون بسته بندی می توانند به صورت پاکت، شفاف و رنگی می باشد. نایلون های بسته بندی باید طوری طراحی شوند که نیاز قشر های مختلف (مغازه دار و مصرف کننده) را رفع کند. لذا باید دارای دوخت مستحم، ضربه پذیری، و کشش پذیری بالایی باشد. امروزه برای مصارف گوناگون از جمله بسته بندی مواد غذایی، بسته بندی غذا در کترینگ ها، بسته بندی مرغ و گوشت، بسته بندی نان، بسته بندی شکلات، بسته بندی خشکبار و… جهت ارائه هرچه بهتر و بهداشتی محصولات به بازار از نایلون بسته بندی استفاده می شود.

نایلون بسته بندی مواد غذایی

نایلون بسته بندی مواد غذایی فاسد نشدنی از لحاظ جنس پلاستیک به سه نوع PP،OPP،CPP انجام می شود

  • فیلم pp :نایلون بسته بندی PP یا ایرانی که از لحاظ کیفیت پایین تر از انواع دیگر است.
  • فیلم opp :نایلون بسته بندی خارجی OPP (ترسپافون یا نایلون ترس) که از نظر جنس نرم تر و شفاف تر از PP است. شفافیت جنس نایلون بسته بندی باید بگونه ای باشد که بر روی محصول داخل آن اثر گذار نباشد. .از این جنس برای بسته بندی با مقاومت کمتر مثل تولید ظروف یکبار مصرف استفاده می شود. طاقه یا رول نایلون آن قابلیت استفاده روی دستگاههای اتومات بسته بندی را دارند.
  • فیلم cpp :نایلون بسته بندی CPP نرم تر و شفاف تر از نایلون OPP است. از این فیلم بیشتر برای بسته بندی حبوبات، ماکارونی، چیپس، ادویه جات، قند و شکر استفاده می شود.
  • طاقه یا رول نایلون آن قابلیت استفاده روی دستگاههای اتومات بسته بندی را دارند.

نایلون بسته بندی وکیوم

نایلون وکیوم بیشتر در صنعت غذا کاربرد دارد. زمانیکه بخواهیم ماده غذایی ماندگاری بیشتری داشته باشد و هوای داخل آن تخلیه شود از نایلون وکیوم استفاده می کنیم که ضخامت بیشتری دارد. مکش هوا و دوخت سر نایلون با کمک دستگاه وکیوم صنعتی صورت می گیرد.

 

نایلون بسته بندی شیرینگ (حرارتی)

چنانچه شما بخواهید محصول شما پلمپ باشد و بسته بندی شکیل و زیبایی داشته باشید از نایلون شیرینگ استفاده می کنید. نایلون شیرینگ به حرارت حساس است و در اثر تماس غیر مستقیم با حرارت، جمع شده و محصول بسته بندی می شود.

برای بسته بندی درب پوش های مواد غذایی برای جلوگیری از نفوذ هوا و یا بسته بندی نمودن بطری های آب معدنی یا نوشیدنی برای صرفه جویی اقتصادی، جلوگیری از نفوذ گرد و غبار و بسته بندی لوازم تحریر از  نایلون شیرینگ استفاده می شود. نایلون های شیرینگ قابلیت چاپ دارند و برای تبلیغات و برند سازی مناسب است. برای این نوع بسته بندی از دستگاه شیرینگ استفاده می شود. برای مشاهده مشخصات دستگاه به لینک انواع دستگاه شیرینگ ویستا پک مراجعه کنید.

برای اطلاع از قیمت دستگاه شیرینگ کافی است با تلفن ۰۹۱۲۳۷۹۸۶۲۶ تماس بگیرید

نایلون شیرینگ

نایلون بسته بندی استرچ

نایلون استرچ یا پالت بند همان سلفون ها هستند که به صورت رول های نایلون عرضه می شوند. نایلون استرچ دارای خاصیت کشسانی، قدرت چسبیدن به کالا و محافظت از کالا در برابر گرد و خاک، رطوبت و آلودگی را دارا می باشد. در بسیاری موارد تنها به روی سطح کالاهای مختلف مانند تابلوها، مجسمه ها و صنایع دستی کشیده می شود.

تا از آن ها در برابر گرد و خاک و آلودگی محافظت کند. گاهی نیز به منظور در کنار هم قرار دادن دسته ای از محصولات مانند شل های آب معدنی و نوشابه، کارتن های روی هم چیده شده استفاده می شود. و  به دور محصول  پیچیده می شود تا محکم آن ها را نگه دارد. برای کیدین نایلون استرچ به دور محصول از دستگاه استرچ پالت استفاده می شود. برای مشاهده مشخصات دستگاه به لینک انواع استرچ پالت ویستا پک مراجعه کنید.

 

برای اطلاع از قیمت استرچ پالت کافی است با تلفن ۰۹۱۲۳۷۹۸۶۲۶ تماس بگیرید

 

نایلون بسته بندی حبابدار

یکی از نایلون های ست که گاهی در بسته بندی کارخانه ای محصولات استفاده می شود، مثلا ممکن است لایه ای نازک با حباب های ریز از این نایلون ها را برای جلوگیری از خط و خش موبایل ها در جعبه آن ها بیابید. اغلب این نایلون ها برای عایق کاری و جابه جایی محصولات استفاده می شوند و دارای انواع و ابعاد مختلفی  از جمله دو لایه، سه لایه هستند. نایلون بسته بندی حبابدار را می توانید به صورت ورقه ای که به دور رول پیچیده شده یا به صورت پاکت های آماده یا کیسه های سه بعدی دیده باشید.

 

کلام آخر

امروزه نایلون بسته بندی تاثیر بسزایی در زندگی هر شخص دارد و این نوع بسته بندی جایگزین بسته بندی فلزی و شیشه ای شده است. صنایع بسته بندی ویستا پک با برند vista pack نخستین و بزرگ ترین تولید کننده دستگاه های بسته بندی جهت صنایع غذایی، آرایشی و بهداشتی، شیمیایی و دارویی می باشد. بسته بندی را با ما آغاز کنید.

صنایع بسته بندی ویستا پک با برند VISTA PACK با ۱۵ سال تجربه پرافتخار و بکارگیری نیروی متخصص و کارآمد، دقیق ترین و متمایز ترین عرضه کننده دستگاه بسته بندی در ایران می باشد.
برای اطلاع از قیمت ماشین آلات بسته بندی ما با تلفن ۰۹۱۲۳۷۹۸۶۲۶ تماس بگیرید.

حتما ببینید

شيشه بسته بندی

شيشه بسته بندی | ویستا پک

آیا شيشه بسته بندی مناسب است؟ با ساخت و تولید انبوه بطری و تنوع در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *