مراحل تولید تا بسته بندی رب

یکی از رایج ‌ترین و محبوب ترین طعم دهنده‌های غذایی ایران، رب می باشد. این محصول به‌طور گسترده در انواع غذاهای ایرانی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در گذشته رب را به‌ طور دستی و سنتی و در خانه‌ها تهیه می‌شد. با بالا رفتن نیاز مردم به رب و همچنین افزایش گرفتاری‌ های زندگی شهری، تهیه رب نیز به یک کار صنعتی تبدیل شد.

امروزه رب پس از به عمل آمدن در کارخانه‌ها، بسته بندی شده و به فروشگاه‌های مختلف ارسال می‌گردد. در ادامه این مطلب دستگاه‌های بسته بندی رب و همچنین صنعت رب را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

صنعت رب

صنعت رب

رب گوجه فرنگی از معدود مواد غذایی است که با پخت گوجه فرنگی ارزش غذایی آن نه تنها کاهش پیدا نمی‌کند، بلکه افزایش نیز می‌یابد. ماده لیکوپن موجود در گوجه فرنگی با حرارت دیدن تاثیر بیشتری پیدا می‌کند و به بالاترین حد خود می‌رسد. رب گوجه فرنگی سرشار از انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی است.

در گذشته این چاشنی محبوب به صورت دستی و سنتی و در حیاط یا روی پشت بام خانه‌ها تهیه می‌شد. با افزایش گرفتاری‌ها و مشکلات زندگی مدرن و شهری، کمتر کسی وقت تهیه رب را در خانه دارد. محبوبیت و بالا بودن تقاضا برای رب سبب شد صنعت رب به وجود آید. امروزه انواع رب‌ها در کارخانه‌ها تهیه و بسته بندی می‌شوند. این محصول پس از بسته بندی به بازار فرستاده شده و در اختیار مردم قرار می‌گیرند.

بسته بندی رب در فریزر

شما می‌توانید با قرار دادن رب بسته بندی شده در فریزر، مدت زمان بیشتری آن را سالم نگه دارید.

دستگاه بسته بندی رب گوجه فرنگی

رب گوجه فرنگی در دسته مایعات بسیار غلیظ قرار می‌گیرد. برای بسته بندی مایعات بسیار غلیظ مانند رب، دستگاه‌ پرکن مخصوصی وجود دارد که در مدل‌های مختلفی ساخته می‌شوند. دستگاه‌ پرکن توسط کارخانجات پیشرفته تولید ماشین آلات مجهز، ساخته و به فروش می‌رسند.

به صورت کلی دستگاه‌های بسته بندی دراین زمینه به سه دسته نیمه اتوماتیک، دستی و تمام اتوماتیک تقسیم می‌شوند. برای انتخاب و خرید دستگاه مورد نیاز هر کارخانه یا تولیدی، باید به میزان تولید آن مجموعه توجه داشت و دستگاه مناسب را انتخاب کرد.

دستگاه بسته بندی رب

خرید دستگاه بسته بندی رب

برای خرید دستگاه بسته بندی رب گوجه دقت نمایید که برخی از مشخصات و ویژگی‌های یک دستگاه استاندارد عبارتند از:

  • قابلیت تنظیم ارتفاع
  • جنس دستگاه (دستگاه پرکن رب باید از استیل مرغوب ساخته شده باشد.)
  • قابلیت تنظیم سرعت
  • عدم ایجاد آلودگی

انواع دستگاه‌ بسته بندی رب

دستگاه بسته بندی  دستی: عملکرد این نوع دستگاه‌ها به صورت دستی است و معمولا برای کارگاه‌های تولیدی کوچک یا مشاغل خانگی مورد استفاده قرار می‌گیرند. سرعت و قیمت این دستگاه‌ها به نسبت انواع دیگر دستگاه‌های پرکن رب کمتر است.

دستگاه بسته بندی  نیمه اتوماتیک: این نوع دستگاه‌ها عمل پر کردن قوطی‌های رب را با کمک اپراتور انجام می‌دهند و برای خط تولید کارگاه‌های متوسط و معمولی گزینه مناسبی به شمار می‌روند.

دستگاه بسته بندی  تمام اتوماتیک: این دستگاهها بدون نیاز به دخالت انسانی،کار خود را با سرعت زیاد انجام می‌دهند و برای کارگاه‌های تولیدی بزرگ یا کارخانه‌های عظیم مناسبند.

عوامل موثر در انتخاب دستگاه بسته بندی رب

انواع مختلف دستگاه‌های بسته بندی رب می‌توانند از نظر تعداد نازل‌ها با هم تفاوت دارند. دستگاه‌های پرکن رب بین ۱ تا ۸ نازل دارند. اینکه شما به دستگاهی با چه تعداد نازل نیاز دارید، به عوامل متعددی بستگی دارد، از جمله:

  • سرعت دستگاه بسته بندی
  • ظرفیت و حجم تولید کارگاه یا کارخانه تولید رب گوجه فرنگی

قیمت دستگاه بسته بندی رب گوجه

دستگاه بسته بندی رب گوجه انواع و مدل‌های مختلف با قیمت‌های متفاوتی دارد.وقیمت دستگاه به عوامل مختلف و متعددی بستگی دارد که برخی از آن‌ها عبارتند از:

  • تجهیزات و امکانات دستگاه
  • سرعت پرکن دستگاه
  • سال تولید دستگاه بسته بندی
  • نوع و مدل دستگاه پرکن
  • خرید دستگاه به صورت تک یا عمده
  • نوع دستگاه از نظر دستی بودن، نیمه اتوماتیک یا تمام اتوماتیک بودن
  • برند دستگاه
  • خدمات پس از فروش دستگاه بسته بندی رب
  • نوسانات بازار
بسته بندی رب
سخن آخر

در گذشته رب را به صورت دستی و در حیاط یا پشت بام خانه‌ها تهیه می‌کردند. با افزایش گرفتاری‌های زندگی مدرن و شهری و همچنین بالا رفتن نیاز و تقاضا برای بازار رب، صنعت رب سازی شکل گرفت و رشد نمود. امروزه انواع رب‌ها در کارخانه‌ها و توسط دستگاه رب سازی صنعتی فرآوری شده و توسط دستگاه بسته بندی رب، آماده ورود به بازار می‌شوند. خط تولید و بسته بندی رب گوجه فرنگی پیشرفت‌ها و تغییرات فراوانی را تجربه کرده است و امروزه با کمترین دخالت دست کار می‌کنند.

ویستا پک با برند vista pack فعال ترین واحد تولیدی در صنایع بسته بندی ایران است. این مجموعه سازنده ماشین آلات بسته بندی منطبق با استانداردهای کیفی جهانی و با دانش فنی بالا می باشد. برای مشاوره قبل از خرید دستگاه بسته بندی با شماره ۰۹۱۲۳۷۹۸۶۲۶ تماس بگیرید.

حتما ببینید

بسته بندی قندوشکر

نکات مهم بسته بندی قند و شکر

قند و شکر از جمله محصولات خوراکی است که در بین مردم خریداری و مصرف …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *