آشنایی با انواع تسمه بسته بندی

تسمه بسته بندی پلاستیکی و فلزی

زمانی که نوبت به بسته بندی انواع محصولات می رسد استحکام حرف اول را می زند. همیشه پس از اتمام بسته بندی بخصوص برای محصولاتی که وزن بالایی دارند، استفاده از انواع تسمه بسته بندی پلاستیکی و فلزی می تواند استحکام محصول یا جعبه را تضمین کند.استحکام و مقاومت در کنار زیبایی دو مشخصه ی اصلی تسمه های فلزی و پلاستیکی هستند. این دو تسمه مانند کمربند به دور بسته بندی محصول پیچیده می شوند.

تسمه بسته بندی کارتن

تسمه ها در انواع پلاستیکی، فلزی، PP، پارچه ای، پلی استر و غیره وجود دارند که رایج ترین آن تسمه بسته بندی پلاستیکی و فلزی می باشد. تسمه ها در رنگ بندی متفاوت توسط برندهای مختلفی تولید و عرضه می شوند. برای پیچیده شدن تسمه به دور محصول، نیاز به دستگاهی به نام دستگاه تسمه کش می باشد.

راهنمای خرید انواع تسمه بسته بندی پلاستیکی و فلزی

انواع تسمه بسته بندی پلاستیکی و فلزی به صورت رول شده در کارخانه ها تولید و عرضه می شود. رول کردن و ساخت تسمه ها در کارخانه مربوطه انجام می شود و پس از کنترل کیفیت تسمه وارد مرحله فروش و عرضه می شود.

هر کدام از این تسمه ها برای کاربری خاصی طراحی شده اند‌. انتخاب نوع تسمه به نوع محصول بسته بندی شده بستگی دارد. تسمه ها جزء ملزومات اصلی دستگاه های تسمه کش اتوماتیک، تسمه کش نیمه اتوماتیک و تسمه کش پرتابل (دستی، بادی و شارژی) هستند که کاربرد عظیمی در بسته بندی مواد غذایی، صنعت کاشی و سرامیک، نجاری و مبلمان، لوازم خانگی و غیره دارند.

به طور کلی تسمه ها در انواع تسمه بسته بندی پلاستیکی پلی پروپیلن (PP)، تسمه بسته بندی پلی اتیلن ترفتالات (PET)، تسمه بسته بندی فلزی، تسمه بسته بندی پت دسته بندی می شوند که تسمه بسته بندی فلزی و پلاستیکی به دلیل ویژگی های خاصی که دارد بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند.

تسمه بسته بندی پلاستیکی و فلزی

تسمه های بسته بندی فلزی

تسمه های فلزی از فلز آهن یا آلیاژهای دیگر نظیر فولاد ساخته شده اند و برای محصولاتی که حجم بزرگی دارند و بسته بندی کارتنی به تنهایی تضمینی برای سلامتی آن ها نیست از تسمه فلزی یا آلیاژ های دیگر استفاده می کنند و آن را همانند کمربند به دور محصول می پیچند. تسمه فلزی در سه مدل فولادی، گالوانیزه و فلزی روغنی وجود دارد.
تسمه های فولادی: این تسمه در عرض و ضخامت های مختلفی تولید می شود که از لحاظ استحکام و قدرت در رده ی بالایی قرار دارد. کاربرد تسمه های فلزی فولادی بیشتر در اجسام سنگین وزن با حداقل و حداکثر کشش مورد استفاده قرار می گیرد. از این تسمه ها بیشتر در صنایع بسته بندی کویل های فولادی، بسته بندی فلز، سیم های رولینگ، خشتی و بلبرینگ و پیوند رولینگ و غیره به کار گرفته می شود.فروش رول های فولادی معمولا بر اساس وزن انجام می شود. از مهمترین ویژگی های تسمه های فلزی می توان به مورد زیر اشاره کرد.تمامی مدل های تسمه فلزی دوستدار محیط زیست هستند و باعث تخریب آن نمی شوند.

تسمه روغنی و گالوانیزه: این دو تسمه از نظر استحکام و کشش تفاوت چندانی با هم ندارند.مدل روغنی در مقایسه با مدل فولادی و گالوانیزه استحکام پایینی در برابر رطوبت دارد و به سرعت زنگ زده می شود.

تسمه بسته بندی پلاستیکی و فلزی

تسمه های بسته بندی پلاستیکی

از تسمه های پلاستیکی مقاوم، بیشتر در بسته بندی کالاهایی استفاده می شود که ایمنی کالا در زمان حمل و نقل اهمیت ویژه ای داشته باشد مثلا در بسته بندی های سبک مانند صنایع کارتن و کاغذ سازی، پارافین و دیگر بسته ها و محصولات کوچک، صنایع نیمه سنگین مانند انواع لوازم خانگی مانند  یخچال، اجاق گاز، ماشین لباسشویی، در صنایع فوق سنگینی همانند کاشی و سرامیک، پالت های محصولات پتروشیمی و شیمیایی، چوب و نئوپان و ام.دی.اف به کار گرفته می شود.

مزایا

پلاستیک از لحاظ قیمتی مقرون به صرفه است و همین مسئله آن را به بهترین گزینه برای بسته بندی در صنایع تبدیل کرده است. همچنین تسمه های پلاستیکی قابلیت تولید در سایزها و ابعاد متفاوت را دارد. بیشتر تسمه های پلاستیکی به صورت رنگ شده در بازار عرضه می شوند.این تسمه در برابر شکسته شدن مقاوم است و طول عمر بالایی دارد، همچنین  کشش و حالت پذیری آن زیاد است. از دیگر ویژگی های رایج تسمه های پلاستیکی می توان به تنوع رنگ و سایز، تنوع کیفی، چاپ دار و بدون چاپ و غیره اشاره کرد.

یک نکته مهم و قابل ذکر در مورد تسمه های پلاستیکی از دست دادن کش اعمال شده می باشد. زمانی که تسمه بر روی محصول پیاده می شود حدود ۵۰ درصد کشش اعمال شده آن از بین می رود. هر چه دمای محیط بیشتر باشد احتمال کاهش کشش وجود دارد. پس بهتر است در بسته بندی هایی که تغییر حجم مشکلی ایجاد نمی کند از این محصول استفاده شود. از سایر ویژگی های این محصول می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سختی مناسب در برابر اجناس جامد
  • پلاستیک نسبت به اشعه آفتاب حساس است و استفاده طولانی مدت آن در برابر خورشید موجب تخریب تسمه خواهد شد.
  • اگر شما بخواهید یک رنگ دلخواه خود را سفارش دهید ممکن است فرآیند تولید تا حدودی به تاخیر بیفتد.
  • مهمترین دلیل برای رنگ شدن پایه تسمه بازاریابی محصول و امنیت آن می باشد.
  • این تسمه ها نسبت به رول های فلزی قیمت پایین تری دارند.
  • نمونه های پلاستیکی وزن کمتری نسبت به نمونه فلزی دارند.

به طور کلی هر دو نوع تسمه فلزی و پلاستیکی دارای ویژگی هایی کلی از قبیل استحکام، هزینه مناسب، پیاده‌سازی آسان و سریع، مقاومت در برابر اشعه ماوراء بنفش، مقاومت کشش بالا در نقطه جوش، قابل بازیافت و حافظ محیط زیست می باشد. هر صنعتی باید با توجه به نوع محصول بسته بندی شده، انواع تسمه در سایزهای مختلف را سفارش دهد. هر دو مدل تسمه بسته بندی پلاستیکی و فلزی در ضخامت ها، عرض و طول سفارشی تولید می شوند.

 

سخن آخر

شیوه بسته بندی می تواند در جلب نظر مشتری و بازاریابی محصول تاثیر مثبت بگذارد. ثابت نگه داشتن اجناس توسط تسمه کشی دور آن ها باعث می شود تا در زمان جابجایی خدشه ای به محصول وارد نشود. این کار توسط دستگاه تسمه کش انجام می شود. بسته بندی حافظ سلامت و کیفیت محصول شماست. شما می توانید برای خرید انواع دستگاه تسمه کش با کارشناسان ما در ویستا پک تماس حاصل نمایید . اندیشه VISTAPACK نوآوری و هدفشن توسعه می باشد.

صنایع بسته بندی ویستا پک با برند VISTA PACK با ۱۵ سال تجربه پرافتخار و بکارگیری نیروی متخصص و کارآمد، دقیق ترین و متمایز ترین عرضه کننده دستگاه بسته بندی در ایران می باشد.
برای اطلاع از قیمت ماشین آلات بسته بندی ما با تلفن ۰۹۱۲۳۷۹۸۶۲۶ تماس بگیرید.

حتما ببینید

شيشه بسته بندی

شيشه بسته بندی | ویستا پک

آیا شيشه بسته بندی مناسب است؟ با ساخت و تولید انبوه بطری و تنوع در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *