آشنایی با انواع دستگاه تسمه کش

در حال حاضر در صنایع بسته بندی تجهیزات و دستگاه های متنوعی بکار برده می شود که بکارگیری از این دستگاه ها سبب مرغوب تر شدن بسته بندی می شود. دستگاه تسمه کش یکی از تجهیزاتی است که در حال حاضر به صورت وسیعی در این صنعت بکار برده می شود .و افراد بسیاری هستند که این دستگاه را خریداری می کنند. عدم شناخت و آشنایی با این دستگاه سبب می شود تا اشخاص نتوانند به صورت درستی با آن کار کنند. ما در این مبحث می خواهیم در خصوص این دستگاه مطالبی را ارائه دهیم. چنانچه شما هم دوست دارید با این دستگاه بیشتر آشنا شوید ما را تا پایان این مقاله همراهی کنید.

با بکارگیری این دستگاه، شما می توانید به راحتی نوار های عریض پلاستیکی یا استیل را به دور محصول خود ببندید. و در نهایت کالاهایی خود را به صورت مناسب تری بسته بندی کنید. بکارگیری از دستگاه تسمه کش سبب بالا رفتن ایمنی بسته های شما می شود.

تسمه کش پنوماتیک
آشنایی با نحوه کار دستگاه تسمه کش

دستگاه تسمه کش یکی از پرکاربردترین تجهیزات در کارگاه ها و کارخانجات به هدف بسته بندی محصولات در سایز و ابعاد متنوع می باشد. جهت کار با این دستگاه باید شیوه کار و دستورالعمل را به صورت کامل یاد گرفته تا بتوانید به صورت صحیح از آن استفاده کنید. چنانچه در زمان آموزش شیوه کار با این دستگاه کوتاهی کنید.. این کار می تواند سبب ایجاد مسائل و صدمات جدی به پرسنل شود. اگرچه کار با این نوع دستگاه خیلی راحت می باشد ولی در حین حال ریزه کاری های خاص به خود را دارد که باید به آن ها توجه ویژه ای شود. روند کار دستگاه تسمه کش به این صورت است که تسمه را دور کالا فیکس می کند، کشیده و جوش داده می دهد تا از جابه‌جايي و اصطکاک اجزا محصول مورد نظر جلوگیری کند.

  • دستورالعمل کار: نخست تسمه را پیرامون محصول خود بپیچانید و قسمت هایی را که به وسیله تسمه روی هم واقع شده را با دست چپ خود نگه دارید .و حدود ۳۰۰ میلیمتر از تسمه را که در دست دارید، رها کنید و پس از آن قسمت باقی مانده را با دست راست خود بیرون بیاورید. دقت کنید که در این وهله تسمه ها را بایستی حتما بارگیری کنید و بایستی نحوه بارگیری تسمه ها اینگونه باشد که با دست راست دسته آن نگه داشته شود. به صورتی که تسمه تعبیه شده در قسمت فوقانی سیستم به تسمه قرار گرفته در پایین وارد شود. و به شکل همزن به درون پیرامون سیستم وارد شود. ملاحظه نمایید که تسمه های تعبیه شده روی هم بایستی از تیغه پایینی که در آن قسمت، کاتر قرار دارد جدا شده و کشنده را رها کنید.داده هایی که در بالا ارائه دادیم فقط قسمتی از شیوه کار با این سیستم می باشد که جزو مراحل آغازی کار می باشد. اقداماتی نظیر محکم کردن تسمه ها و ساماندهی کشش تسمه از جمله مراحل بعدی می باشد.
  • سفت کردن تسمه ها: در این مرحله باید دکمه اهرم کششی تعبیه شده در این سیستم را با انگشت شست دست راست خود نگه دارید که در این حالت تسمه کاملا کشیده شده . بعد از آن اهرم ارتعاشی که معمولا به رنگ قرمز می باشد را با انگشت شست خود فشار دهید تا تسمه از کار بیفتد و عمل دوخت انجام گیرد. گرفتن اهرم تا موقعی که زمان سنج ارتعاشی به شیوه اتوماتیک غیر فعال نشده بایستی ادامه یابد. بعد از این اقدامات، کشنده و دسته سیستم را با دست راست گرفته و اهرمی که در جهت مخالف واقع شده است را با انگشت کوچک خود تا زمانی که چرخ نگهدارنده شل می شود فشار دهید.. بعد از آن بایستی اقدام به جدا کردن همزمان دسته و کشنده از تسمه کنید و در این زمان کار به پایان می رسد.
  • تنظیم کشش تسمه: سامان دهی کشش تسمه در این دستگاه از جمله مباحثی است که می توانید به کمک یک پیچ گوشتی کوچکی انجام دهید. شما می توانید با ساماندهی سرپوش سوپاپ که در قسمت زیرین اهرم تعبیه شده کشش تسمه را در سایز مورد نظر تنظیم کنید. این دستگاهمی تواند به آسانی و طی مدت کوتاهی جعبه های مقوایی را براساس مقیاس های جهانی بسته بندی کند.

تسمه بسته بندی

تسمه بسته بندی

انواع تسمه بسته بندی پلاستیکی و فلزی به صورت رول شده در کارخانه ها تولید و عرضه می شود. رول کردن و ساخت تسمه ها در کارخانه مربوطه انجام می شود و پس از کنترل کیفیت تسمه وارد مرحله فروش و عرضه می شود. هر کدام از این تسمه ها برای کاربری خاصی طراحی شده اند‌. انتخاب نوع تسمه به نوع محصول بسته بندی شده بستگی دارد. تسمه ها جزء ملزومات اصلی دستگاه های تسمه کش اتوماتیک، تسمه کش نیمه اتوماتیک و تسمه کش پرتابل (دستی، بادی و شارژی) هستند که کاربرد عظیمی در بسته بندی مواد غذایی، صنعت کاشی و سرامیک، نجاری و مبلمان، لوازم خانگی و غیره دارند.

به طور کلی تسمه ها در انواع تسمه بسته بندی پلاستیکی پلی پروپیلن (PP)، تسمه بسته بندی پلی اتیلن ترفتالات (PET)، تسمه بسته بندی فلزی، تسمه بسته بندی پت دسته بندی می شوند .که تسمه بسته بندی فلزی و پلاستیکی به دلیل ویژگی های خاصی که دارد بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند.

هر دو نوع تسمه فلزی و پلاستیکی دارای ویژگی هایی کلی از قبیل استحکام، هزینه مناسب، پیاده‌سازی آسان و سریع، مقاومت در برابر اشعه ماوراء بنفش، مقاومت کشش بالا در نقطه جوش، قابل بازیافت و حافظ محیط زیست می باشد. هر صنعتی باید با توجه به نوع محصول بسته بندی شده، انواع تسمه در سایزهای مختلف را سفارش دهد. هر دو مدل تسمه بسته بندی پلاستیکی و فلزی در ضخامت ها، عرض و طول سفارشی تولید می شوند.

دسته بندی انواع دستگاه تسمه کش

در حال حاضر صنایع داخلی و خارجی بسیاری وجود دارند که در پی طرح ریزی و تدارک متنوع ترین دستگاه های تسمه کش می باشند .و هر کدام از آنها سعی می کنند تا مناسب ترین و رقابت ناپذیر ترین سیستم ها را ارائه دهند تا به وسیله آن بتوانند احتیاجات کاربران خود را برطرف کنند .و توجه آنها و صنایع متنوع را به سوی خود جذب کنند. در هنگام خرید دستگاه تسمه کش ضروری است مسائل مهم و متنوعی را مدنظر قرار دهید تا با انتخاب مناسب ترین سیستم بتوانید از امکانات آن برخوردار شوید. انواع دستگاه تسمه کش در گروه های مختلفی طبقه بندی می شوند که عبارتند از:

  • از لحاظ تسمه مورد نیاز برای تسمه کشی 1-تسمه کش هایی با تسمه پلاستیکی 2-تسمه کش هایی با تسمه فلزی
  • از لحاظ ماخذ انرژی شامل تسمه کش 1-دستی 2-بادی 3-شارژی 4-برقی

تسمه کش اتوماتیک

تسمه کش نیمه اتوماتیک ویستا پک

با کمک تسمه کش هایی با تسمه پلاستیکی می توانید با سرعت بیشتر کار تسمه کشی و بسته بندی محصولات خورا را انجام دهید. و مراحل حمل و نقل و به طور کلی روند کسب و کار شما با سرعت بالاتری انجام شود.این دستگاه بدون چرخ دنده و بدون ایجاد سر و صدا می باشد. دستگاه بسیار مستحکم طراحی شده به طوری که صفحه استیل بالایی دستگاه که محصول روی آن قرار می گیرد از ورق 3mil  ساخته شده است.در این دستگاه نیازی به تعویض پرس بار وجود ندارد و فقط کلاهک پرس بار تعویض می شود .که از لحاظ هزینه بسیار مقرون به صرفه تر است.
عمده خرابی های دستگاه های تسمه کش مربوط به مگنت، چرخ دنده و قطعات مرتبط می باشد. در دستگاه تسمه کش ویستا پک، تمامی چرخ دنده ها (حودود 13 چرخ دنده)و قطعات جانبی حذف و در آن از 2 موتور DC و میل لنگ استفاده شده است. عمر موتورهای DC بسیار زیاد و بدون خرابی است. همچنین میل لنگ دستگاه از جنس فولاد ساخته شده است که بسیار محکم و با دوام است .در صورتیکه چرخ دنده سایر تسمه کش ها از جنس PVC ساخته شده اند و دوام و استحکام زیادی ندارند. با خرید دستگاه تسمه کش ویستا پک دیگر نگران خرابی تسمه کش خود نباشید. برای مشاهده فیلم دستگاه به صفحه تسمه کش ویستا پک مراجعه کنید.

مشخصات دستگاه تسمه کش نیمه اتوماتیک ویستا پک

  • نسل چهارم تکنولوژی کره ،متعلق به شرکت DSI کره جنوبی
  • مجهز به دو موتور DC
  • بدون چرخ دنده، تسمه و گیربکس، بدون سر و صدا
  • مجهز به درب استیل 304 با ضخامت 3mm
  • مجهز به المنت تیغه ای ترانس دار
  • مجهز به سیستم Cooling Time جهت کار با انواع تسمه های موجود در بازار
  • مجهز به سیستم کشش تسمه به صورت الکترونیکی با دقت بالا
  • سرعت تسمه کشی : 5 ثانیه برای هر تسمه
  • سایز تسمه پلاستیکی مصرفی : 6mm ~  14mm
  • توان مصرفی : 200W/h

تسمه کش اتوماتیک

کلام آخر

در  این مطلب شما را با انواع، نحوه کار و دستورالعمل دستگاه تسمه کش آشنا شدید. چنانچه شما جز کسانی هستید که در حیطه بسته بندی مشغول فعالیت می باشید و در پی سیستمی مناسب جهت بسته بندی مطلوب کالا های خود هستید به شما پیشنهاد می کنیم حتما به خرید دستگاه تسمه کش اقدام کنید. هم اکنون با ویستا پک تماس بگیرید تا دستگاه تسمه کش مورد نظر شما را تامین کند.

صنایع بسته بندی ویستا پک با برند VISTA PACK با 15 سال تجربه پرافتخار و بکارگیری نیروی متخصص و کارآمد، دقیق ترین و متمایز ترین عرضه کننده دستگاه تسمه کش در ایران می باشد.

3 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • قادری
    10:22 ب.ظ

    دستگاه عالی تولید داخل قابل رقابت با نمونه خارجی

    پاسخ
  • امینی
    11:10 ب.ظ

    تسمه کش هاتون بسیار عالیه -ما تا الان سه تا دستگاه ازتون گرفتیم و منتظریم تا سری جدید از گمرک ترخیص بشه.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید