کاربرد پوست تخم مرغ | ویستا پک

کاربرد پوست تخم مرغ
تخم مرغ یکی از پرمصرف ترین مواد غذایی در تمام دنیا است که نه تنها موارد استفاده زیادی دارد بلکه حاوی مواد مغذی فراوانی است که برای بدن لازم و ضروری هستند. با وجود اینکه در برهه ای از زمان تصور می شد تخم مرغ غذای سالمی نیست و مصرف منظم آن باعث افزایش کلسترول می شود، اما به مرور نتایج بررسی ها نشان داد که این ماده غذایی فواید زیادی دارد.

اما آنچه اکثر افراد از آن غافل هستند فواید پوست تخم مرغ است. به طرز شگفت‌انگیزی، این ماده قابل استفاده است و مزایای زیادی دارد. پوست تخم مرغ به پوشش بیرونی سخت آن گفته می شود که بیشتر از کربنات کلسیم ساخته شده است.

تهیه پلاستیک از پوست تخم مرغ

گروهی از دانشمندان انگلیسی روشی را یافتند که به کمک آن می توان پلاستیک دوستدار محیط زیست آینده را از این ماده به دست آورد و در عرصه های مختلفی شامل کیسه های پلاستیکی خرید تا مواد مورد نیاز در ساختمان سازی به کار برد. پروتئینهای مرتبط با قندها که در پوست این ماده بسیار فراوان هستند، هم اکنون نیز در بعضی از پلاستیکهای زیستی به کار می روند، اما به دلیل بالا بودن هزینه های استخراج، کاربرد زیادی ندارند.

 خواص پوست تخم مرغ

خواص درمانی پوست تخم مرغ

پوست تخم مرغ يکي از بهترين منابع کلسيم است که ۹۰درصد آن از طريق ميکروارگانيزم ها جذب مي شود. علاوه بر کلسيم، پوسته تخم مرغ حاوي ۲۵ عنصر حياتي از جمله روي، آهن، فلور، سولفور، سيليکون و موليبدن است.

محققان کشور آلمان و مجارستان که به مدت ۱۵سال روي تاثيرگذاري پوست این ماده بر بدن انسان مطالعه مي کنند، دريافته اند اين ماده در کودکان و بزرگسالان باعث جلوگيري از شکستگي ناخن، ريزش مو، پوکي استخوان، يبوست، تب يونجه، آسم و خون ريزي لثه مي شود. هم چنین این ماده در تنظیم ضربان قلب، ترویج عملکرد عضلات و کنترل سطح فسفر، منیزیم، پتاسیم در خون مفید است. این ماده منبع فلورین و استرانسیوم نیز می باشد که بسیار مفید برای متابولیسم استخوان‌ها و تحریک رشد غضروف است.

کافي است پوست ۵ عدد تخم مرغ را به مدت پنج دقيقه در آب جوش قرار دهيد، اجازه دهید خشک شود، آن را آسياب کنيد و روزي يک گرم پوسته تخم مرغ آسياب شده را مصرف کنيد. . هم چنین میتوانید این پود را داخل شیشه حاوی ۳ لیتر آب بریزید. ترکیب را داخل یخچال بگذارید و اجازه دهید یک هفته استراحت کند. بعد از یک هفته می توانید هر روز دو لیوان از این نوشیدنی میل کنید.

پوسته‌های تخم مرغ برای مو بهترین مخلوط همگن هستند، کافیست برای تقویت موها، غشاء سفید پوست تخم مرغ را جدا کنید سپس در یخچال نگهداری کنید. سپس آن را با مواد تشکیل دهنده دیگری مانند آب و آوکادو مخلوط و سپس مخلوط را بر روی موها بمالید، یک ساعت صبر کنید و بعد بشویید.این مخلوط نه تنها باعث تغذیه موها می‌شود، بلکه آن‌ها را درخشان نیز می‌کند.

جلوگیری از گرفتگی لوله‌ فاضلاب به کمک پوست تخم مرغ

ریختن مقداری پوست خرد شده تخم‌مرغ روی صافی فلزی سینک، باعث تمیزی و جلوگیری از گرفتگی لوله‌ها می‌شود. آن‌ها همچنین مانع از عبور مواد جامد و رهایی از چربی‌های داخل لوله‌ها می‌شوند.

به عنوان پاک‌کننده پوست تخم مرغ

حتما می‌دانید که چقدر مواد شوینده به محیط زیست ما آسیب می‌زنند. آسیب‌هایی که موجب آلودگی آب، خاک و در نهایت منبع تغذیه ما می‌شود. بهتر است به خاطر خود و فرزندان‌مان هم که شده از شوینده‌های طبیعی استفاده کنیم.

شوینده‌های طبیعی مانند پوست‌ تخم‌مرغ .مقداری از پوست را همراه با پودر ظرفشویی روی سطح لک شده بریزید و با اسفنج آن را تمیز کنید.در صورتی که بخواهید داخل ظرفی دردار را تمیز کنید، می‌توانید مقداری پوست تخم‌مرغ خرد شده را داخل ظرف ریخته، آن را با آب سرد تقریبا پر کنید و چندین بار تکان دهید. نتیجه فوق‌العاده خواهد بود.

هم چنین این ماده برای تمییز کردن ظروف به کار می رود. بسیاری از لکه‌ها بر روی ظروف باقی می‌مانند و از بین نمی‌روند مانند لکه‌های قهوه‌ای داخل لیوانی که در آن قهوه یا چایی می‌نوشید. کمی از این پودر پوست تخم‌مرغ را در آن بپاشید و سپس بشویید.

تمیز کردن لباس‌های سفید با پوست تخم مرغ

اگر از خاکستری شدن لباس‌های سفید خود نگرانید، کافیست مقداری پوست تخم‌مرغ داخل صافی ریخته، همراه لباس‌ها داخل ماشین لباسشویی قرار دهید.

پوست تخم مرغ

تغذیه گیاهان با پوست تخم مرغ

پوست تخم‌مرغ سرشار از کلسیم و سایر مواد معدنی است. برای حاصل خیز کردن خاک آن را به کمپوست اضافه کنید.حلزون‌ها، کرم‌های برگ‌خوار و آفات را با پاشیدن مقداری پوست تخم‌مرغ در اطراف باغ خود دور کنید. قبل از آبیاری گیاهان، مقداری پوست تخم‌مرغ داخل آب ولرم ریخته، داخل ظرفی دردار در جای تاریک و خنک قرار دهید. بگذارید چند روز باقی بماند.بعد پای گلدان بریزد.

قبل از تعویض گلدان با ریختن مقداری پوست تخم مرغ به کف گلدان ها کلسیم مورد نیاز آن‌ها را تامین می شود. هم چنین اگر بخواهید دانه‌ای را بکارید بهتر است این مراحل جوانه‌زنی را در پوست تخم‌مرغ انجام دهید؛ زیرا کلسیم مورد نیاز آن جوانه فراهم می شود، می‌توانید با همان پوسته‌ی تخم‌مرغی آن را بکارید.

استفاده از پوشت تخم مرغ برای غذای پرندگان

ریختن خرده‌های پوست تخم‌مرغ نزدیک ظرف غذای پرندگان ماده، در جذب کلسیم مورد نیاز آن‌ها برای تخم‌گذاری موثر است.

کم‌کننده تلخی قهوه با پوست تخم مرغ

اگر طعم قهوه‌ شما زیادی تلخ است و عادت به شکر هم ندارید، می‌توانید از پوست تخم‌مرغ‌ استفاده کنید. پوست تخم‌مرغ سرشار از کربنات کلسیم است که بسیاری از مواد اسیدیته‌ی قهوه را خنثی می‌کند و تلخی آن را کم می‌کند. در هنگام جوشیدن قهوه کمی از پودر پوست‌ تخم‌مرغ را به آن اضافه کنید.

معایب استفاده از پوست تخم مرغ

برخی از عوارض ناشی از استفاده از پوست تخم مرغ که به طور گسترده‌ای مشاهده شده، عبارتند از:

  1.  بعضی از مردم پس از مصرف پوست تخم مرغ دچار ناراحتی معده یا یبوست می شوند.
  2.  در صورت داشتن علائمی مثل تهوع یا استفراغ، کاهش وزن غیر معمول، از دست دادن اشتها، نوسانات خلقی و غیره نیز باید به سرعت به پزشک گزارش دهید.
  3. درد در ماهیچه‌ها یا استخوان‌ها.
  4. سردرد، افزایش ادرار یا تشنگی، ضعف و یا خستگی اغلب نیز ممکن است عوارض جانبی این ماده باشد.
  5.  بلعیدن قطعات بزرگ پوست تخم مرغ ممکن است منجر به آسیب مری یا گلو شود.
  6. برخی از پوست تخم مرغ با برخی از باکتری‌های خاص به نام Salmonella enteritidis همراه هستند، که اگر قبل از استفاده در آب جوش شسته نشوند، می‌تواند منجر به مسمومیت شدید شود که سلامتی شما را به خطر می اندازد.
سخن آخر

در این مقاله با خواص پوست تخم مرغ که شامل تهیه پلاستیک دوستدار محیط زیست، خواص درمانی و سلامتی برای انسان، تغذیه گیاهان، خواص تمییز کنندگی و غیره این محصول می باشد، آشنا شدید.  برای آشنایی با روش پروش مرغ، تخم مرغ، بسته بندی تخم مرغ، چاپ تاریخ روی تخم مرغ اینجا کلیک کنید.
صنایع بسته بندی ویستا پک بهترین مشاور شما در انتخاب دستگاه های بسته بندی می باشد. رمز موفقیت VISTA PACK در کیفیت است.

صنایع بسته بندی ویستا پک با برند VISTA PACK با ۱۵ سال تجربه پرافتخار و بکارگیری نیروی متخصص و کارآمد، دقیق ترین و متمایز ترین عرضه کننده دستگاه بسته بندی در ایران می باشد.
برای اطلاع از قیمت ماشین آلات بسته بندی ما با تلفن ۰۹۱۲۳۷۹۸۶۲۶ تماس بگیرید.

حتما ببینید

بازیافت محصولات

بازیافت محصولات | ویستا پک

امروزه به علت توليد انبوه محصولات، تولید پسمانده هاي صنعتي و کالاهاي مستهلک ، پسماند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *