چاپ برید بر روی بسته بندی محصولات | ویستا پک

چاپ برید بر روی بسته بندی محصولات چیست؟ در فروشگاه ها بسیاری از محصولات در اندازه و شکل های یکسانی وجود دارند و این امر سبب سردرگمی و ایجاد مشکل برای افراد نابینا خواهد شد. چاپ برید بر روی بسته بندی محصولات این امکان را به افراد نابینا می دهد تا به وسیله لمس انواع کالاها و مواد، وزن و محتویات محصول و نوع مصرف محصول را بدون کمک دیگران تشخیص بدهند.

چاپ برید بر روی بسته بندی محصولات

تنها برند ایرانی دارای چاپ برید بر روی بسته بندی محصولات

در میان تمام برند ها و کالاهای مواد غذایی که در کشور ما تولید و عرضه می شوند. تنها برند بایودنت است که اقدام به چاپ برید بر روی بسته بندی محصولات خود کرده است. بایودنت انواع آدامس ها را با طعم های مختلف تولید و روانه بازار مصرف کرده است.

اگر تمام فروشگاه ها و سوپر مارکت های کوچک و بزرگ را زیر پا بگذارید و تمام بسته بندی مواد غذایی را مورد بررسی قرار دهید. هیچ محصولی را بجز آدامس بایودنت نخواهید یافت که از چنین قابلیتی استفاده کرده و ۱ درصد از کل جمعیت کشور که نابینا می باشند را در نظر گرفته باشد. تولید کنندگان شرکت بایودنت همواره سلامت افراد را در اولویت کار و پیشه خود قرار داده اند و آن را بر سود کلان ترجیح دادند، آنها امیدوارند با ایجاد چنین ابتکار هوشمندانه ای در کنار ویژگی های خارق العاده ای که این ماده جویدنی شگفت انگیز دارد. رضایت هموطنان روشن دل خود را نیز جلب نمایند.

 

مشکلات و محدودیت برای چاپ برید بر روی بسته بندی محصولات

چاپ برید بر روی بسته بندی محصولات کار سخت، زمان بر و اغلب پرهزینه می باشد. با وجود شرایط نامساعد اقتصادی و همچنین رکود بی سابقه ای که اقتصاد اغلب کشورهای جهان را، درگیر کرده است. استفاده از این قابلیت بر روی کارتن بسته بندی و بسته بندی های مواد و کالاها، هزینه تولید و البته خرید را چندین برابر بالا خواهد برد و این در حالی است که اغلب تولیدکنندگان به دنبال راهی برای کم کردن هزینه های تولید می باشند تا بتوانند کالا و محصول خود را با قیمتی مناسب و ارزان در اختیار مصرف کنندگان قرار بدهند.

استفاده از این نوع خط بر روی برخی از بسته بندی ها عملا امکان پذیر نخواهد بود. جعبه های پلاستیکی از این دست می باشند که باید فکر انجام این کار را روی بسته های پلاستیکی از سر بیرون کرد. اما انواع دیگر جعبه ها وجود دارند که فلزی می باشند. هر چند انجام این کار بر روی آنان غیر ممکن نیست اما از لحاظ هزینه مستلزم صرف هزینه های گزاف و بالایی می باشد. اما با در نظر گرفتن وضعیت طیف وسیعی از افراد نابینا و یا کم بینا که خود مجبور به انجام کارهای روزمره خود مانند خرید کردن می باشند لازم است، تدابیر جدی تر و البته کارآمد تری برای رفع این مشکل اندیشید.

چاپ برید بر روی بسته بندی محصولات

فواید چاپ برید بر روی بسته بندی محصولات

چاپ برید بر روی بسته بندی محصولات علاوه بر اینکه کاری انسانی و بشردوستانه می باشد. از لحاظ اقتصادی و ایجاد فرصت های شغلی و البته سلامت افراد نابینا بسیار حائز اهمیت می باشد. مهم ترین فایده این کار جلوگیری کردن از بروز و ایجاد رخداد های جدی و پرهزینه است که به سلامت افراد مرتبط می شود. شخص نابینایی که برای خرید وارد فروشگاه عرضه مواد غذایی می شود هرگز قادر به تشخیص یک بطری شوینده از یک بطری بسته بندی شیر و یا هر نوشیدنی دیگر که بسته بندی مشابهی دارد، نخواهد بود.‌

اگر حتی زمان باز کردن درب آن از روی بو و رایحه بتواند محصول را تشخیص دهد، باز هم در اصل موضوع تفاوت چندانی نخواهد کرد. زیرا فرد مواد و کالایی را خریداری کرده که هیچ نیازی به آن ها نداشته است. بنابراین میزان قابل توجهی هزینه صرف کرده است.

از لحاظ اقتصادی و ایجاد فرصت های شغلی چاپ برید بر روی بسته بندی محصولات می تواند تا حد زیادی سودمند باشد زیرا نوشتن و حک کردن این نوع خط باید در شرایطی خاص و به وسیله دستگاه ها و افراد متخصص انجام بگیرد. اگر تولید کنندگان و کارخانه های بزرگ این قابلیت را به کالا و محصول تولیدی خود اضافه نمایند، قطعا افراد بیشتری را به کار خواهند گرفت. و این یعنی تولید اشتغال برای عده زیادی از افراد فاقد شغل در جامعه. این اقدام قوانین و استاندارد ها و الحاقیه های قانونی خاصی را می طلبد که بدون تردید انجام تمامی این مراحل فرصت های شغلی زیادی را فراهم خواهد نمود.

چاپ برید بر روی بسته بندی محصولات

روش افزودن چاپ برید بر روی بسته بندی محصولات

روش های زیادی برای اضافه کردن چاپ برید بر روی بسته بندی محصولات وجود دارد. اما رایج ترین و معمول ترین این روش ها، روش برجسته سازی یا استفاده از کلیشه های برجسته در قالب، بهره گیری از ورنی های مخصوص، استفاده از پرینتر های مخصوص و چسب های مایع اختصاصی می باشند. رایج ترین روشی که در کشور ما به کار برده می شود، روش برجسته سازی در هنگام قالب زنی می باشد.

برای این کار کلیشه های برجسته سازی فلزی را که بر روی آن ها نقاط بریل حک شده اند را در نقطه های مشخصی از قالب مونتاژ می کنند. و در این روش از دو کلیشه استفاده خواهد شد. اولی به صورت برجسته و دیگری به صورت گود می باشد. زمانی که هر دو کلیشه آماده شوند، کاغذ مورد نظر را میان آن دو قرار می دهند و با فشار بر روی قسمت برجسته، آن را به طرف قسمت گود هدایت کرده و در نتیجه طرح بر روی کاغذی که در وسط قرار دارد شکل خواهد گرفت.

 

سخن آخر

کمک به نهادینه کردن و اجرای چاپ برید بر روی بسته بندی محصولات باید به عنوان یک وظیفه و مسئولیت اجتماعی در نظر گرفته شود. زیرا افراد نابینا نیز مانند سایرین افراد دارای حق و حقوقی می باشند که دادن این حقوق بر عهده کل جامعه می باشد. و همه افراد در قبال ناینایان مسئول خواهند بود زیرا  کاری انسانی و بشردوستانه می باشد، امید است در آینده نزدیک تولید کنندگان محصولات ایرانی هر چه بیشتر از چاپ برید بر روی بسته بندی محصولات خود استفاده کنند.
برای آشنایی با ماشین آلات بسته بندی ویستا پک به وب سایت ما مراجعه نمایید

صنایع بسته بندی ویستا پک با برند VISTA PACK با ۱۵ سال تجربه پرافتخار و بکارگیری نیروی متخصص و کارآمد، دقیق ترین و متمایز ترین عرضه کننده دستگاه بسته بندی در ایران می باشد.
برای اطلاع از قیمت ماشین آلات بسته بندی ما با تلفن ۰۹۱۲۳۷۹۸۶۲۶ تماس بگیرید.

حتما ببینید

شيشه بسته بندی

شيشه بسته بندی | ویستا پک

آیا شيشه بسته بندی مناسب است؟ با ساخت و تولید انبوه بطری و تنوع در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *