چه چیزی بسته بندی کنیم؟ | ویستا پک

چه چیزی بسته بندی کنیم؟بسته بندی را در می توان یک لباس گرانبها، زیبا و کارآمد برای یک محصول دانست. چنانچه شما در انتخاب بسته بندی محصول خود دقت و سلیقه لازم را بکار ببرید. می توانید سبب افزایش چندین برابری فروش خود شوید. و تاثیر مستقیمی بر روی بهتره دیده شدن محصول خود داشته باشد. بسته بندی هوشمندانه به بالا رفتن شهرت برند کمک بسزایی می کند .و زمانیکه خریدار در فروشگاه بسته را مشاهده کند. آن را یا برند ارتباط خواهد داد.

سوالی که اینجا مطرح می شود این است که بسته بندی به چه صورتی می تواند بر روال کسب و کار ما اثر بگذارد؟ بسته بندی به منزله مهم ترین سامانه حفاظتی از محصول در نظر گرفته می شود. که از ایجاد ضربه و فشار به آن ممانعت می کند. بدین جهت در طراحی جعبه یک محصول ویژه، اولویت با محافظت و ممانعت از ضربه به آن است‌. افزون بر این موضوعاتی نظیر بازاریابی، انبار کردن و اندوخته محصول از اهمیت بسزایی برخوردار است.

برای اطلاع از قیمت ماشین آلات بسته بندی کافی است با تلفن ۰۹۱۲۳۷۹۸۶۲۶ تماس بگیرید.

چه چیزی بسته بندی کنیم؟

انواع بسته بندی محصولات

  • بسته بندی مقوایی: این مدل بسته یا جعبه و کارتن، مرسوم ترین شیوه جعبه بندی محصولات به حساب می آید. کارتن یا مقوا به علت استقامتی که دارند جهت محافظت از تجهیزات متنوع،بسیار مناسب هستند. خوشبختانه تنوع زیادی در این روش وجود دارد و بدین جهت در صنایع متنوعی از جمله صنایع غذایی، دارویی و تجهیزات استفاده می شود.
    بسته بندی محصولات به وسیله مقوا یا کارتن یک مزیت قابل توجه دارد و آن هم احتمال بکارگیری و استفاد مجدد از جعبه مقوایی است. در حال حاضر می توان مشاهده کرد که کارتن های بکاربرده شده در محصولات متنوع به مراتب توسط خانواده ها مورد استفاده قرار گرفته و سرانجام بازیافت می شوند. در نتیجه فوکوس بر روی شیوه جعبه بندی و بکارگیری از سیستم های متنوع می تواند تاثیر بسزایی در جذب مشتری داشته باشند.
  • بسته بندی پلاستیکی: معمولا در این روش قالب های از قبل مشخص شده را بکار می برند. پلاستیک یک ماده شیمیایی با ماندگاری زیادی است که احتمال بکارگیری چندین بار از آن وجود دارد. و تنوع طراحی بسیار زیادی دارد. موسسات و کارخانه ها می توانند با روش های متنوع ریخته گری، فرم های متنوعی از نایلون بسته بندی را به اجرا در آورند. که با مصارف متنوعی هماهنگی داشته باشند. این مسئله سبب شده که جعبه بندی محصولات با بکارگیری پلاستیک، معروفیت زیادی در صنعت مخصوصا در صنایع قطعات داشته باشد. با ملاحظه به اینکه پلاستیک استقامت زیادی در مقابل شرایط پوسیدگی، رطوبت و گرما دارد. در اکثر حیطه  ها به منزله یک سیستم با پوشش قوی بکار برده می شود. مسلما در بعضی موارد هم از تلفیق پلاستیک و مقوا نیز جهت بسته بندی استفاده می کنند.
  • بسته بندی استوانه ای: این سبک برای بعضی تجهیزات و محصولات ویژه بکار برده می شود. برای مثال در حال حاضر برای بعضی مداد رنگی ها از این بسته های فلزی استفاده می کنند که در قیاس با بسته هایی از جنس مقوا یا پلاستیک از محبوبیت ویژه ای برخوردار هستند. شیوه بسته بندی استوانه ای در قیاس با موارد دیگر کارایی کمتری دارد. و در بعضی مصارف ویژه بکار برده می شود. با توجه به اینکه جعبه بندی محصولات به شیوه استوانه ای احتیاج به قالب های ویژه دارد. و امکان دارد طرح ریزی آنها اندکی دشوار و پیچیده باشد زیاد مورد استقبال صنایع متنوع واقع نشده است.

انواع روش های بسته بندی

برای اطلاع از قیمت ماشین آلات بسته بندی کافی است با تلفن ۰۹۱۲۳۷۹۸۶۲۶ تماس بگیرید.

کاربرد بسته بندی

معمولا بسته بندی کاربرد های متنوعی دارد که در زیر به بعضی از آنها خواهیم پرداخت.

  • محافظت و نگهداری از کالا: همانگونه که میدانید بسته بندی سبب حفاظت و نگهداری از کالا ها در مراکز فروش و حتی در حمل و نقل آنها می شود. جعبه بندی مطلوب و مخصوص جهت مواد فاسد شدنی می تواند از آن ها حفاظت کند. به این صورت که هوای پیرامون کالا ها را کنترل کرده و ماندگاری آنها را افزایش می دهند.
  • نمایش ماهیت کالا: یکی از کاربرد های بسته بندی، ارائه ماهیت و محتوای کالا ها می باشد. که می تواند اشخاص را به سوی کالا جذب کند و آن را نسبت به کالا های رقبا خاص و ویژه نشان دهد.
  • سهولت بکارگیری: یک طرح ریزی، چاپ و بسته بندی مطلوب بایستی به نوعی باشد که بدون کوچکترین اذیت و زحمتی باز شود و یا اینکه جابجایی محصول را راحت کند. این طرح ریزی باید با یک طرح پیشنهادی نو همراه باشد تا افزون بر خاص بودن آن، اشخاص را به سوی خود جذب کند.
  • حفظ اصالت و جایگاه: طرح ریزی بسته ها باید به گونه ای باشد که اصالت یک محصول را به خوبی نشان دهد .
  • ارزش آفرینی: طرح ریزی یک بسته باید هماهنگ با ارزش ها و اعتبارات برند نامبرده انجام شود. تا از نظر کاربران آن حائز اهمیت باشد.
  • خاص و منحصر به فرد بودن: طرح ریزی بسته ها بایستی به گونه ای صورت گیرد تا وقتی که کالای خود را در پشت شیشه یک مرکز فروش جای می دهد.  آن کالا ازچشم خرید یک محصول خاص و منحصر به فرد باشد و خریدار این کالا را نخستین کالای انتخابی خود قرار دهد.
  • ایجاد ارتباط با مشتری: طرح ریزی بسته بندی بایستی به نوعی باشد که حس و حال خوبی را در شخص بوجود بیاورد. و یا اینکه شرایطی را برای او ایجاد کند تا حس خوبی از آن بگیرد.
  • برند سازی: از دیگر کاربردهای بسته بندی می توان به برندسازی اشاره کرد. جعبه بندی منظم، درست و اصولی معمولا سرنخ هایی را به کاربران می دهد که هر جایی آن کالا را مشاهده کردند، یاد برند شما بیفتند.

چه چیزهایی را می توان بسته بندی کرد؟

در منزل چه چیزی بسته بندی کنیم؟

با انتشار ویروس کرونا و با توجه به وضعیت اقتصادی کشور، زندگی مردم دستخوش تغییرات بسیاری شده است. بسیاری از کسب و کارها از بین رفته و شغل‌های جدید جایگزین شده. یکی از این شغل های جایگزین شده، بسته بندی در منزل می باشد.

نحوه کار به این گونه است که کارفرما  مشخص می‌کند که چه تعداد و چه کالاهای در یک پک بسته‌بندی قرار می گیرد. بسته بندی در منزل برای مواردی مثل بسته بندی لوازم تحریر، بسته بندی پاکت پول، بسته بندی عروسک، بسته بندی زرشک، بسته بندی خشکبار، بسته بندی ادویه جات، بسته بندی شکلات و … مورد استفاده قرار می گیرد. در این روش افراد زیادی مخصوصا بانوان میتوانند بدون نیاز به تخصص و سرمایه در منزل خود کسب درآمد کنند.

کلام آخر
بسته بندی مناسب و زیبا تاثیر مستقیمی با فروش محصولات شما دارد. با ما مشاوره کنید تا بدانید چه چیزی بسته بندی کنیم؟ و چگونه به کسب و کار خود رونق بخشید؟ جهت کسب اطلاعات بیشتر با ویستا پک با برند vista pack تماس بگیرید.

صنایع بسته بندی ویستا پک با برند VISTA PACK با ۱۵ سال تجربه پرافتخار و بکارگیری نیروی متخصص و کارآمد، دقیق ترین و متمایز ترین عرضه کننده دستگاه بسته بندی در ایران می باشد.
برای اطلاع از قیمت ماشین آلات بسته بندی ما با تلفن ۰۹۱۲۳۷۹۸۶۲۶ تماس بگیرید.

حتما ببینید

بسته بندی قندوشکر

نکات مهم بسته بندی قند و شکر

قند و شکر از جمله محصولات خوراکی است که در بین مردم خریداری و مصرف …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *