نکات مهم بسته بندی قند و شکر

قند و شکر از جمله محصولات خوراکی است که در بین مردم خریداری و مصرف می‌شوند. ویه یک نوع شکر  تحت عنوان شکرمایع موجود است که  ازچغندر ونیشکرتهیه می شود.شکرمایع درمقایسه باشکرگرانولی مزایای زیادی درصنایع دارد.درواقع شکرمایع به عنوان یک محصول نیمه بازساخته شده عمل می کندکه درفرآیندهای تهیه موادغذایی برای مصرف مستقیم آماده می باشد،بدون اینکه نیازبه حل کردن،صاف یاپاستوریزه کردن داشته باشد.شکرمایع محصولی تازه با زمان ماندگاری محدود می باشد.شکرهای مایع مختلفی تولید وبه صورت تجاری مصرف می شوندکه براساس رنگ،نسبت شکرجامدبه آب  ،محتوای خاکسترونسبت ساکارازبه اینورت تقسیم بندی می شود.

به دلیل اهمیت  قندوشکربه عنوان یک ماده غذایی، لازم است بسته بندی قند و شکر نیز با کیفیت مناسب صورت گیرد تا مشکلی برای مصرف کننده پیش نیاید. در این مطلب قرار است به بررسی بسته بندی قند و شکر و معرفی دستگاه‌های مخصوص این کار بپردازیم.

قندوشکر

بسته بندی قند

این اقلام معمولا به دو شکل بسته بندی می‌شوند: یا از بسته بندی پلاستیکی استفاده می‌شود یا این محصول را در کارتن‌های تمیز قرار می‌دهند. بسته بندی قند باید به گونه‌ای باشد که علاوه بر حفظ کیفیت این محصول، آن‌ها را از آلودگی‌های محیطی نیز حفظ کند و قند بهداشتی و سالم به دست مشتریان برساند.

بسته بندی‌های پلاستیکی قند معمولا وزن کمتری دارند و میزان کمتری از قند در آن‌هاست. در حالی که در بسته بندی‌های کارتنی میزان بیشتری قند درون بسته بندی قرار می‌گیرد (معمولا بالای ۱ کیلوگرم). علت این امر، مقاومت بیشتر بسته بندی‌های کارتنی است. بسته بندی قند به هر صورتی که باشند، نیازمند استفاده از دستگاه بسته بندی قند خواهد بود.

این دستگاه‌های پیشرفته سرعت انجام کار و کیفیت بسته بندی را بالا می‌برند. همچنین به علت خودکار بودن عمل بسته بندی، نیاز به فعالیت انسان را کمتر می‌کنند. این کار سبب انجام شدن بسته بندی با بهداشت بیشتر و کیفیت بالاتر می‌گردد.

دستگاه بسته بندی قند

دستگاه‌های بسته بندی قند عمل بسته بندی را به صورت خودکار انجام می‌دهند. لازم به ذکر است که این دستگاه‌ها نه تنها قند ، بلکه اقلام مصرفی دیگر مانند شکر، چای و خشکبار را نیز با همین شیوه بسته بندی می‌کنند. این دستگاه‌ها انواع مختلفی دارند و از انواع توزین دار هستند:

  • دستگاه‌های بسته بندی تک توزین
  • دستگاه‌های بسته بندی دو توزین
  • دستگاه‌های بسته بندی چهار توزین
  • دستگاه‌های بسته بندی ده توزین

تمامی دستگاه‌های توزین دار بسته بندی را به شکل اتوماتیک انجام می‌دهند و تفاوت آن‌ها را در سرعت عملشان است. دلیل نامگذاری این دستگاه‌ها، تفاوتی است که در تعداد وزنه‌های آن‌ها وجود دارد. برای انتخاب و خرید دستگاه بسته بندی قند باید به حجم تولید توجه کنید. هرچه حجم تولیدی کارگاه شما بیشتر باشد، باید دستگاه قوی‌تری تهیه شود، که از پس کار سنگین تولید و بسته بندی بربیاید. در ادامه انواع این دستگاه‌های بسته بندی را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

دستگاه بسته بندی قند حبه

برای بسته بندی قند حبه ای از دستگاه دوخت دستی استفاده می شود. در هنگام خرید این دستگاه به عرض استاندارد دوخت، تایمر و المنت با کیفیت توجه کنید.

بسته بندی قندوشکر

دستگاه بسته بندی قند تک نفره

دستگاه بسته بندی دو توزین، طبق نام خود دارای دو ترازو است که از آن‌ها برای تعیین وزن دقیق قند استفاده می‌کند. دستگاه بسته بندی قند دو توزین پاکت مورد نیاز را تولید کرده و به طور خودکار تاریخ تولید، وزن، تاریخ انقضا، قیمت و اطلاعاتی از این قبیل را روی پاکت بسته بندی چاپ می‌کند. همچنین به میزان وزن تعیین شده، درون پاکت را با قند پر می‌کند.

به علاوه مقداری گاز وارد بسته بندی می‌کند تا مدت زمان نگهداری محصول را طولانی‌تر نماید. این دستگاه کار بسته بندی قند تک نفره با کمترین میزان دخالت انسان، انجام می‌دهد. این دستگاه‌های بسته بندی در ایران نیز تولید شده و به فروش می‌رسند.

دستگاه‌های بسته بندی معمولا دارای برق سه فاز هستند که در صورت سفارش و تمایل مشتری، برق آن‌ها به تک فاز قابل تغییر است. در صورتی که قصد دارید کارگاه بسته بندی قند و شکر راه اندازی کنید، با توجه به حجم تولیدی موردنظرتان برای کارگاه، باید نوع دستگاه مورد نیاز خود را انتخاب و خریداری نمایید.

دستگاه بسته بندی شکر چهار توزین

هرچه تعداد توزین‌های دستگاه‌های بسته بندی شکر بیشتر باشد، سرعت عمل بیشتری دارند و با سرعت بیشتری عمل بسته بندی را انجام می‌دهند. هم چنین قیمت دستگاه نیز بیشتر است. دستگاه بسته بندی چهار توزین تقریبا دو برابر دستگاه بسته بندی دو توزین سرعت و قدرت دارد. این یعنی در هر ساعت دو برابر دستگاه دو توزین بسته بندی می‌کند.

این دستگاه نیز دارای امکان پر کردن بسته بندی با گاز ازت را دارا می باشد و پس از چاپ پاکت و پر کردن آن با شکر، مقداری گاز ازت را وارد بسته بندی می‌کند تا ماندگاری محصول را افزایش دهد. (دستگاه خود دارای گاز ازت نیست اما بخشی در طراحی و تولید آن برای اتصال کپسول ازت در نظر گرفته شده است.

پس از متصل کردن کپسول ازت، این دستگاه گاز ازت را وارد بسته بندی‌های قند و شکر می‌کند.) پس از انجام این مراحل، درب پاکت پلمپ می‌شود و اطلاعات مهمی نظیر تاریخ تولید، تاریخ انقضا، قیمت و دیگر موارد روی پاکت بسته بندی قند و شکر ثبت می‌شوند.

دستگاه بسته بندی قند و شکر ده توزین

دستگاه بسته بندی ده توزین یک دستگاه پیشرفته است که از دستگاه‌های بسته بندی تک توزین، دو توزین و چهار توزین سرعت و قدرت بیشتری دارد. این دستگاه در بسته بندی انواع مواد غذایی نظیر قند، چای، شکر و خشکبار مورد استفاده قرار می‌گیرد.

از انواع سیستم‌هایی که روی این دستگاه نصب هستند می‌توان به چشم الکترونیک، مولتی هد و سیستم کنترل اشاره کرد. همچنین قابلیت‌های بیشتر این دستگاه را می‌توان با نصب سیستم تزریق گاز، تاریخ زن، پانچ و… فعال کرد.

دستگاه بسته بندی قندوشکر

قیمت دستگاه بسته بندی قند و شکر

دستگاه بسته بندی قند و شکر بسته به نوع دستگاه از لحاظ تعداد توزین، تاریخ زنی و بدنه استیل و غیر استیل، قیمت های متفاوتی وجود دارد. قیمت دستگاه بسته بندی قند حبه ده توزین از سایر مدل‌ ها بسیار بیشتر بوده و در کارگاه‌هایی مورد استفاده قرار می‌گیرد که تولید روزانه زیادی دارند.

سخن آخر

قند و شکر یکی از اقلام خوراکی است که بسته بندی با کیفیت و بهداشتی آن‌ها اهمیت بسیار زیادی دارد. عمل بسته بندی قند و شکر امروزه توسط دستگاه‌های پیشرفته و اتوماتیک و بدون نیاز به دخالت دست انجام می‌شود. اگر تصمیم دارید کارگاه بسته بندی قند و شکر راه اندازی نمایید، از بین دستگاه‌های بسته بندی مختلف قند و شکر باید مناسب‌ترین گزینه را انتخاب و آن را خریداری نمایید.

ویستا پک با برند vista pack فعال ترین واحد تولیدی در صنایع بسته بندی ایران است. این مجموعه سازنده ماشین آلات بسته بندی منطبق با استانداردهای کیفی جهانی و با دانش فنی بالا می باشد. برای مشاوره قبل از خرید دستگاه بسته بندی با شماره ۰۹۱۲۳۷۹۸۶۲۶ تماس بگیرید.

حتما ببینید

بسته بندی رب

مراحل تولید تا بسته بندی رب

یکی از رایج ‌ترین و محبوب ترین طعم دهنده‌های غذایی ایران، رب می باشد. این …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *