بسته بندی در منزل | ویستا پک

بسته یندی در منزل

بسته بندی در منزل یکی از کارهای است که برای کسب درآمد توسط افراد، بخصوص خانم ها انجام داده می شود. این کار جزء مشاغل خانگی به شمار می آید. انجام این کار برای افرادی که دغدغه تامین هزینه های روزمره زندگی خود را دارند، ایده ای مطلوب و مناسب می باشد.

بسته بندی در منزل شامل مواد و کالاهای بسیاری می شود. هر کالا و یا موادی را که در طی روز با آن سروکار داریم و به نحوی از آن استفاده می کنیم شامل این فرایند خواهند شد. بسته بندی مواد غذایی، بسته بندی پوشاک، بسته بندی دارو، بسته بندی لوازم خیاطی، بسته بندی لوازم التحریر، بسته بندی زعفران، بسته بندی حبوبات و بسیاری کالاها و مواد دیگر همگی در این چرخه قرار می گیرند.

 

مزایای بسته بندی در منزل

هر شغلی که در چارچوب قانون باشد و ضرر و زیانی را متوجه افراد جامعه ننماید و همچنین با کسب درآمد همراه باشد، قطعا یک شغل ایده آل و مطلوب به شمار می آید. انجام هر شغلی دارای مزایایی می باشد و بسته بندی در منزل نیز دارای مزایای فراوانی می باشد که مهمترین آن ها عبارتند از:

  • عدم نیاز به خرید و یا اجاره ملک
  • نداشتن ساعات کاری مشخص و طولانی مدت
  • عدم نیاز به سرمایه اولیه و در صورت لزوم نیاز به مقدار اندکی سرمایه می باشد.
  • عدم نیاز به تحصیلات خاص و داشتن تخصص و دانش حرفه ای
  • بدون نیاز به خارج شدن از منزل
  • صرفه جویی در هزینه و زمان تلف شده در رفت و آمد
  • انجام کارهای منزل و مراقبت از فرزندان در کنار شغل مربوطه.
  • به کار گیری ذوق و سلیقه در انجام کار

بسته یندی در منزل

بسته بندی در منزل به چند دسته تقسیم می شود؟

بسته بندی در منزل یک نوع شغل با درآمد مناسب می باشد. با توجه به شرایط فعلی جهان و اعمال قرنطینه ها و محدودیت های سخت و طولانی مدت، روی آوردن به این کار بهترین گزینه برای افراد بخصوص بانوان می باشد. اما برای موفقیت و پیشرفت بهتر و بیشتر در این شغل باید به طور کامل با آن آشنا شد. باید دانست که این کار به دو دسته مهم و اساسی تقسیم بندی شده است.

دسته اول: شرکت ها و موسسه هایی می باشند که به فعالیت مشغول هستند. این شرکت ها افراد واجد شرایط را برای کار استخدام کرده و طبق کارکرد و میزان فعالیت شان به آنان حقوق پرداخت خواهند کرد.

دسته دوم: افراد به صورت انفرادی و بدون وصل بودن به شرکت یا موسسه خاصی، خود در منزل اقدام به انجام چنین کاری خواهند کرد. این افراد معمولا شرکت یا فروشگاهی را برای فروش کالاها و مواد بسته بندی شده خود انتخاب خواهند کرد.

 

مراحل کار بسته بندی در منزل

کار بسته بندی در منزل دارای مراحلی است که برای موفقیت در انجام آن باید تمام مراحل را بدون کم و کاست انجام داد. این مراحل عبارتند از:

انتخاب نوع کار: این مرحله اولین و اساسی ترین مرحله برای آغاز یک کسب و کار موفق می باشد. افراد متقاضی ابتدا باید این نکته را مدنظر قرار دهند که آیا حداقل سرمایه لازم برای این کار را در اختیار دارند؟ و آیا انگیزه و اشتیاق لازم برای راه اندازی یک شغل مناسب را در خود می بینند یا خیر؟ اگر شرایط لازم را در خود مشاهده کردند، در این صورت می توانند وارد مراحل بعدی شوند.

در غیر این صورت توصیه می کنیم که از انجام این کار صرفه نظر نمایند و به دنبال شغلی دیگر و کسب و کاری دیگری بروید. به طور مثال اکثر مهد ها، مدرسه ها ،موسسات زبان و غیره به صورت دوره ای پک های آموزشی را برای شاگردان خود در نظر می گیرند که همگی نیاز یه بسته بندی و آماده سازی دارند.

انتخاب حوزه کاری: بعد از اینکه مطمئن شدید که خواهان انجام این کار می باشید و شرایط لازم و اولیه آن را دارا هستید.‌ در مرحله بعد باید به دنبال یافتن و انتخاب حوزه کاری مناسب برای خود باشید. برای اینکار ابتدا از مغازه ها و فروشگاه های کوچک و بزرگ دیدن کنید و با انواع بسته بندی آشنا شوید. سپس یک یا چند کالا و مواد را برای انجام کسب و کار خود انتخاب نمایید.

انجام تبلیغات: رسیدن به سود بیشتر و موفقیت در هر کسب و کاری مستلزم استفاده از روش های متنوع تبلیغات است، تا بتوان محصول و کار خود را به طیف وسیعی از افراد جامعه شناساند. در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد از کل تبلیغات توسط شبکه های اجتماعی صورت میگیرد.

بسته یندی در منزل

معایب شغل بسته بندی در منزل

شاید به کار بردن کلمه معایب برای شغل بسته بندی در منزل انتخاب درست و مناسبی نباشد و بهتر باشد از کلمه ای مانند سختی ها و دشواری ها استفاده نماییم. همان طور که همه می دانند راه اندازی هر شغل و کسب و کاری با سختی ها و مشکلاتی همراه خواهد بود.

بنابراین لازم است افراد، خود را برای رویارویی با این سختی ها و مشکلات آماده نمایند و برای حل آنها اقدامات و اعمال مناسب و کاربردی را اتخاذ کنند. برخی از مشکلات و سختی های احتمالی این کار عبارتند از:

  1. اگر با شرکت یا کارگاه و یا موسسه ای همکاری می کنند، باید خود را برای اتمام همکاری آماده نمایند. زیرا امکان دارد همکاری محدود و کوتاه مدت باشد.
  2. برای پیدا کردن مشتری مناسب و دست به نقد برای محصولات، نیازمند صرف وقت و شاید صرف هزینه باشید.
  3. گاهی اوقات افراد مجبور می شوند که برای جلب رضایت مشتری و مطابق با سلیقه و درخواست او، تغییراتی در نحوه انجام کار خود به وجود بیاورند. این تغییرات ممکن است سبب دلسردی و ناامیدی صاحب کسب و کار شود.
  4. انتخاب یک حوزه و یک کالا به عنوان حوزه کاری ثابت و همیشگی امکان پذیر نخواهد بود زیرا بعضی اوقات افراد مجبور می شوند حوزه کاری خود را چندین بار در سال تغییر دهند.

 

سخن آخر

در این مقاله با مزایا و معایب بسته بندی در منزل آشنا شدیم. این کار جزء مشاغل خانگی به شمار می آید و انجام آن برای افرادی که دغدغه تامین هزینه های روزمره زندگی خود را دارند، ایده ای مطلوب و مناسب می باشد. صنایع بسته بندی ویستا پک با ارائه طیف وسعی از ماشین آلات بسته بندی گامی بلند در این حوزه برداشته است. امید است با تهیه ماشین آلات بسته بندی از VISTAPACK به رونق کسب و کارتان کمک شایانی شود.

صنایع بسته بندی ویستا پک با برند VISTA PACK با ۱۵ سال تجربه پرافتخار و بکارگیری نیروی متخصص و کارآمد، دقیق ترین و متمایز ترین عرضه کننده دستگاه بسته بندی در ایران می باشد.
برای اطلاع از قیمت ماشین آلات بسته بندی ما با تلفن ۰۹۱۲۳۷۹۸۶۲۶ تماس بگیرید.

حتما ببینید

بسته بندی قندوشکر

نکات مهم بسته بندی قند و شکر

قند و شکر از جمله محصولات خوراکی است که در بین مردم خریداری و مصرف …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *