انواع دستگاه استرچ پالت

آیا با انواع استرچ پالت آشنایی دارید؟ استرچ پالت همانطور که از نامش مشخص است جهت بسته بندی و سلفون کشی پالت ها در سایز ها و ابعاد متنوع نظیر بطری های آشامیدنی، رول های پارچه ای، آجر، کارتن چیده شده روی هم و … به کار برده می شود. دستگاه استرچ پالت بسته بندی به وسیله نایلون استرچ به دورتادور پالت کشیده می شود و با هزینه های اقتصادی و مقرون به صرفه، کالا ها را بسته بندی می کند.
امروزه ساخت سیستم های بسته بندی به وسیله ‌نایلون های شفاف و روشن توسعه بسیاری یافته است. دستگاه استرچ پالت با پیچیدن سلفون به پیرامون محصولات در اندازه ها و ابعاد متنوع سبب برقراری توازن میان آنها می شود. این دستگاه تقریبا مشابه سیستم شیرینگ پک کار می کند با این تفاوت که استرچ پالت مخصوص کالاهای بزرگ و حجیم روی پالت می باشد.

این دستگاه بسته بندی یکی از پرفروش ترین ماشین آلات در این صنعت به شمار می آید و به علل متنوعی از جمله هزینه پایین از لحاظ قیمت دستگاه، مواد بکارگیری و استهلاکی از طرفداران بسیاری برخوردار است. در کارخانه جات و کارگاه های تولیدی که میزان تولید زیادی دارند و باید کلیه کالا ها در سایز ها و ابعاد متنوع به شکل خاصی حفاظت شوند از این دستگاه جهت بسته بندی استفاده می کنند تا از وارد شدن ضربه و آسیب به محصولات ممانعت به عمل آورند. دستگاه استرچ پالت همانند سایر دستگاه های بسته بندی دارای انواع متنوعی است. در زیر با انواع استرچ پالت آشنا خواهید شد.

کاربرد دستگاه استرچ پالت


استرچ پالت صفحه گردان

دستگاه قابلیت این را دارد که پالت کالا ها را که وزنی میان ۱۰۰۰ الی ۲۵۰۰ کیلو گرم را دارند بسته بندی کنند. این کالا بعد از بسته بندی به وسیله لیفتراک جابه جا می شوند. چنانچه تمایل دارید لیفتراک دستی برای این منظور بکار ببرید بایستی رمپ مدنظر را برای آن تعیین کنید. دستگاه استرچ پالت جهت بسته بندی پالت از نایلونی از جنس نظیر پلی وینیل کلراید (PVC) یا پلی وینیلیدین کلرید (PVdC) که به فیلم استرچ یا نایلون استرچ معروف است ،استفاده می کند. درجه کشش، شفافیت و مقاومت این فیلم ها متفاوت است. برخی از فیلم قابلیت کشش طول تا ۴ برابر اندازه اولیه خود را دارند.

دستگاه قابلیت پیش کشش فیلم استرچ را دارد. این قابلیت بدین معنی است که قبل از پالت پیچی فیلم ها کشیده می شوند و سپس به دور محصول پیچیده می شوند. میزان پیش کشش با توجه به جنس و مقاومت نایلون استرچ قابل تنظیم است. با بهره گیری از این سیستم نوین که به Pre stretch pallet معروف است، شما می توانید از ۱۰۰ تا ۳۰۰ درصد مصرف فیلم استرچ صرفه جویی کنید که رقم بسیار قابل توجهی در سال می باشد و مهمترین ویژگی این قابلیت به شمار می رود.

دستگاه استرچ پالت صفحه گردان ویستا پک با بهره گیری از 3 سیستم كنترل سرعت موتور با برند تله مکانیک آلمان که از نوع مبدل فركانس هستند مي تواند سرعت چرخش صفحه دوار، سرعت حرکت عمودی رول لفاف و سیستم مدرنPre stretch pallet را کنترل نماید.حرکت كاتريج فيلم نرم و آرام با سیستم انتقال توسط زنجير می باشد.صفحه گردان نيز جهت چرخش با ثبات به محرك زنجيري مجهز گرديده و سرعت آن هنگام كار قابل تنظيم مي باشد.به هنگام جابجائي مي توانيد بدون جدا كردن كاتريج لفاف ستون دستگاه را بخوابانيد كه باعث صرفه جويي در وقت و عدم ايجاد خطا يا آسيب هنگام نصب مجدد مي شود.دستگاه مجهز به چشم الکترونیکی می باشد که به صورت اتوماتیک ارتفاع پالت را تشخیص می دهد. هم چنین دستگاه قابلیت جایگذاری آسان با جک پالت را دارد

مزایا استرچ پالت صفحه گردان این است که فضای کمی را اشغال می کند، دارای قیمتی اقتصادی و به صرفه می باشد و به آسانی می توان آن را جابجا کرد.
معایب استرچ پالت صفحه گردان این است که استهلاک زیاد سیستم به نسبت سیستم دکل گردان، ریختن کالا ها در سرعت های خیلی زیادو صدمه دیدن محصول در صورت بی ملاحظگی در بارگذاری به وسیله راننده لیفتراک. برای مشاهده فیلم دستگاه به صفحه استرچ پالت صفحه گردان ویستا پک مراجعه کنید

استرچ پالت صفحه گردان

دستگاه استرچ پالت مرغک دار

زمانی که وزن و ارتفاع محصولات بسته بندی زیاد باشد باید از مدل مرغک دار استفاده کرد. عملکرد این دستگاه تفاوت چندانی با مدل صفحه گردان ندارد و فقط قطعه مرغک نگهدارنده در این دستگاه باعث حفظ تعادل بیشتر می شود. و مناسب محصولاتی است که در حین استرچ به دلیل فشار وارده از نایلون استرچ احتمال ریزش دارند و یا محصولاتی که سطح اتکای کمی بر روی صفحه گردان دارند.

از مهمترین قابلیت های این دستگاه می توان به مواردی از قبیل کنترل سرعت صفحه گردان، کنترل سرعت حرکت عمودی نایلون استرچ، تنظیم ارتفاع استرچ برای کالاهای مختلف، تنظیم ارتفاع مرغک، تنظیم تعداد لایه های استرچ بر روی محصول، مکث نایلون استرچ در قسمت بالا و پایین محصول اشاره کرد.

تمام این قابلیت ها در یک دستگاه منجر به یک بسته بندی ایده آل و بدون نقص می شود. جدای این همه قابلیت امکان طراحی قالبی مرغک در بالا بردن عملکرد دستگاه در بسته بندی محصولاتی چون درب ضد سرقت بسیار مناسب و تاثیر گذار بوده است.

استرچ پالت دکل گردان (دروازه ای)

از آنجا که استرچ پیچ کردن محدودیت استفاده ندارد و برای هر محصولی یک نمونه پالت طراحی شده است. پس برای جابجایی قطعات و محصولات سنگین و بزرگی چون قطعات بزرگ خودرو، یخچال و کولر باید از دستگاه های پالت دروازه ای دکل گردان استفاده کرد.این دستگاه به نوعی پی ریزی شده است که پالت در محور سیستم و روی زمین واقع شده است و دکل دستگاه که نایلون استرچ بر روی آن واقع شده پیرامون پالت می چرخد. به علت اینکه پالت به صورت کامل روی زمین واقع شده، تغذیه آن به وسیله لیفتراک دستی به آسانی صورت می گیرد.
عملکرد این دستگاه به نحوی است که با استفاده از اپراتور پالت ها به کمک لیفتراک ها در داخل چهارچوب دستگاه قرار می گیرد و استرچ کشی کالا به شکل ۳۶۰ درجه انجام می شود. از مزایای این دستگاه استفاده ی آن برای کالاهای با طول دو و نیم متر و سرعت بالای ۲۰ پالت در دقیقه می باشد.

مزایا و معایب این نوع سیستم بسته بندی عبارتند از:
مزایا استرچ پالت دکل گردان این است که این سیستم دارای استهلاک خیلی پایینی دارد، کالا ها در زمان بسته بندی ریزش نمی کنند، عدم محدودیت وزنی برای کالا و سرعت بالا در حین بسته بندی
معایب استرچ پالت دکل گردان این است که فضای زیادی را اشغال می کند، حمل و نقل آن از محلی به محل دیگر سخت است، قیمت این دستگاه در قیاس با مدل صفحه گردان خیلی بالا است‌.

دستگاه استرچ رولی

زمانی که بخواهید محصولات استوانه ای را استرچ پیچ کنید باید از این دستگاه استرچ رولی استفاده کنید. اگر محصول طول زیادی هم داشته باشد باز هم می توان از این دستگاه استفاده کرد. از کاربردهای آن برای استرچ پیچ کردن رول‌های کاغذ، توپ های پارچه با قطر نهایتا ۱۰۰ سانتی متر می باشد.

اهمیت استرچ پالت

دستگاه استرچ  فرودگاهی

اگر تجربه سفرهای هوایی، زمینی و دریایی را داشته باشید حتما با استرچ کشی چمدان ها و وسایل مسافران مواجه شده اید. این کار برای جلوگیری از آسیب به وسایل انجام می شود. بر روی بستر این دستگاه زاییده ای وجود دارد که از پرت شدن وسایل حین استرچ کشی جلوگیری می کند. این دستگاه با برق شهری ۲۰۰ ولت کار می کند و می توان در ابعاد کاری گوناگون آن را سفارش داد. برای مشاهده سایر مشخصات به صفحه استرچ فرودگاهی مراجعه کنید.

دستگاه استرچ پالت حرارتی

برای بسته بندی انواع محصولات بزرگی چون یخچال از دستگاه استرچ پالت حرارتی استفاده می شود. این دستگاه با قابلیت مثبت پیش کششی باعث صرفه جویی در مصرف نایلون استرچ می شود. منبع تغذیه این دستگاه گاز شهری می باشد که هزینه های مصرف انرژی حداقلی را دارد.

نحوه کار دستگاه استرچ پالت

جهت کار با دستگاه بسته بندی استرچ پالت نخستین اقدام توسط کاربر این است که نایلون استرچ را به یکی از ستون های پالت گره می زند و اقدام به فشردن کلید دستگاه در وضعیت خودکار خواهد کرد. سپس این دستگاه بسته بندی با ملاحظه به عوامل دریافتی مانند پیچش نایلون استرچ در قسمت بالا و پایین و میزان رفت و آمد عمودی نایلون استرچ بر روی پالت و با سامان دهی دو سیستم اینورتر و میکروسوئیچ اورلب و مهار سامانه مکانیکی کشش نایلون، استرچ پیچی آغاز به کار نموده و تا پایان کار این دستگاه درگیر خواهد بود.

پس از آن که عملیات به پایان رسید و پالت به صورت کاملی از حرکت ایستاد نایلون به وسیله کاربر پاره شده و پالت توسط لیفتراک جابجا می شود و سیستم برای بسته بندی بعدی آماده خواهد بود.

اهمیت استرچ پالت

گستردگی و تنوع محصولات مختلف و تولید روز افزون باعث شده است که ماشین آلات بسته بندی استرچ پالت جزو یکی از اولویت های استراتژیک در صنعت بسته بندی کشور باشد. با توجه به نقش مهم و استراتژیک دستگاه استرچ پالت در بخش تولیدات کشاورزی، صنعت مواد غذایی، بهداشت و درمان، صنعت خودروسازی و … باعث شده تا بسیاری از تولید کننده ها به این اهمیت بسته بندی توجه ویژه ای داشته و سعی در برداشتن قدم های جدی و بزرگتری در ارتقای کیفی و فنی محصولات خود کنند.

تفاوت استرچ پالت با شیرینگ پک

کار دستگاه استرچ پالت و شیرینگ پک هر دو سلفون کشی کالا ها می باشد ولی نحوه انجام این کار در هریک از آنها متفاوت است.
1. سیستم استرچ فاقد تونل جهت گرمادهی به نایلون پوششی است بدین علت نرخ آن نسبت به سایر سیستم ها کمتر و به صرفه تر است.
2. استرچ پالت انرژی کمتری بکار می برد و در این صورت مقرون به صرفه تر خواهد بود.
3. قیمت تمام شده استرچ پالت خیلی کمتر از شیرینگ می باشد.
4. محصولات در شکل های متنوع و سایز های بزرگ را می توان با کمک دستگاه استرچ پالت بسته بندی کرد و با این روش مستحکم کردن و ممانعت از ریزش بسته های که بر روی هم قرار گرفته اند، حاصل می شود.

تعمیر و نگهداری استرچ پالت
تعمیر و نگهدا
ری استرچ پالت

هر سیستمی برای بازدهی و کارایی بیشتر و ماندگاری بالا احتیاج به مراقبت و نگهداری دارد و دستگاه استرچ پالت هم از این قاعده مستثنی نیست:
• در مدل های متنوع این دستگاه که وزن کالا بر روی کار واقع می شود بایستی از قرار دادن کالا با شتاب یا ضربه ، از کشیدن کالا بر روی صفحه گردان دستگاه اجتناب کرد
• همواره بایستی بخش های متحرک به طور مرتب آچارکشی شود تا اگر پیچی شل شده بود، سبب صدمات بیشتری نشود.
• روغن کاری بخش های متحرک نظیر دنده ها و زنجیر ها بایستی به طور منظم و مرتب انجام شود‌
• سامانه الکتریکی باید کنترل شده باشد تا در مقابل صدمات احتمالی نظیر نوسانات پیشگیری به عمل آید چرا که این نوسانات آسیب های زیادی را بر بخش های الکتریکی دستگاه وارد می کند.

سخن آخر

صنایع بسته بندی  ویستا پک با برند vista pack با 15 سال تجربه پر افتخار و بکارگیری نیروی متخصص و کارآمد، دقیق ترین و متمایز ترین عرضه کننده دستگاه استرچ پالت در ایران می باشد. مهمترین هدف ما در گروه ویستا پک این است که با ارائه بهترین و با کیفیت ترین دستگاه بسته بندی، بازدهی کار شما را بالا برده و محصولات شما به بهترین شکل به دست مصرف کننده برسد.

صنایع بسته بندی ویستا پک با برند VISTA PACK با 15 سال تجربه پرافتخار و بکارگیری نیروی متخصص و کارآمد، دقیق ترین و متمایز ترین عرضه کننده دستگاه استرچ پالت در ایران می باشد.

1 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • قادری
    10:25 ب.ظ

    دستگاه های با کیفیت مرغوبی دارید
    ممنون بابت تعهدکاری

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید