آشنایی با انواع دستگاه شیرینگ

آیا با کاربرد و انواع دستگاه شیرینگ آشنایی دارید؟ بسته بندی همانند یک سامانه یکپارچه جهت جابجایی، فروش و انبارداری محصول می باشد. بسته بندی به ۳ گروه طبقه بندی می شوند.1-بسته بندی مصرفی بدون واسطه محتوا را در خود جای می دهند‌. 2-بسته بندی ثانویه در زمان بکارگیری از محصول استفاده می شود. 3-بسته بندی حمل و نقل جهت نگهداری و تشخیص کالاها در بستر حمل و نقل بکار برده می شوند. شرینگ جعبه گونه ای از بسته بندی حمل و نقل و نهایی برای محصولات می باشد. به عنوان مثال آب معدنی در مرحله پایانی به صورت پک های 6 یا 8 تایی شیرینگ می شوند تا جهت جابه جایی آماده باشد.

شیرینگ (shirink)در زبان انگلیسی به مفهوم کوچک تر شدن می باشد. بعد از این که کالای مدنظر به این صورت بسته بندی می شود در واقع جمع و جورتر و جابجایی آن راحت تر می شود . در زیر با انواع دستگاه شیرینگ ، کاربرد و مزایای هر کدام آشنا خواهید شد، پس تا انتهایی این مقاله با ما همراه باشید

دستگاه شیرینگ دستی رومیزی

عملکرد این سیستم توسط سشوار صنعتی انجام می گیرد. به نوعی که نخست نایلون shirink را توسط سیستم دوخت به دور کالا ها دوخت می زنند، سپس نایلون را به وسیله سشوار صنعتی به شکل دستی گرما داده، تا جذب کالا شود و کالا را به شکل یک یا چند عددی به وسیله رول یا لفاف بسته بندی کند. این نوع سیستم برای بسته بندی کردن محصولات کوچک با تعداد کم مناسب است.

دستگاه شیرینگ کابینی

 

دستگاه شیرینگ پک کابینی

دستگاه شرینک پک کابینی با توجه به کاربردهای عظیمی که در صنایع دارد همواره جزء دستگاه های ارزان و پرمصرف در حوزه ماشین آلات بسته بندی محسوب می شود. کاربرد اصلی shrink packaging machine در کشیدن روکش از جنس پلاستیک شفاف و نازک به دور کالاها خلاصه می شود. این مدل جهت بسته بندی فرآورده های متنوع و به شیوه دستی بکار برده می شود. این سیستم دوخت و پک نمودن را همزمان انجام می دهد. برای انواع فیلم های بسته بندی نظیرPO, PVC ، PP و …. مطلوب است.

معمولا سازندگان این دستگاه ها استانداردهای لازم را در فرآیند ساخت آن در نظر می گیرند و دستگاه طوری طراحی می شوند که فرآیند حرارت دهی برای شرینک کردن بر روی کیفیت نهایی محصول تاثیر منفی نگذارد و فقط بسته بندی را به شیوه ی بهتری انجام دهد.بیشترین کاربرد این دستگاه در صنایع مواد غذایی می باشد‌، صنایعی که بسته های کوچک و بزرگ مواد غذایی را عرضه می کنند و تلاش می کند که کیفیت بسته بندی تا زمان عرضه حفظ شود و محصول نهایی به شیوه ی بهتر و تمیزتری به دست مشتری برسد. در صنایع تولید شوینده های بهداشتی، تولید لوازم پزشکی و دارویی، نوشیدنی ها و خوراکی ها، مواد پروتئینی، ظروف یکبار مصرف و غیره همگی از دستگاه شیرینگ پک کابینی استفاده می کنند.

این دستگاه به گونه ای طراحی می شود که اپراتور بتوانند به راحتی آن ها را نصب و راه اندازی کنند. عملکرد این دستگاه به نحوی است که ابتدا باید رول سلفون در جای مخصوص قرار داده شود. باید توجه داشته باشید که قسمت برش داده شده ی سلفون باید به طرف اپراتور باشد. سپس سلفون حرارتی را روی سینی دستگاه ‌می کشید. تنظیمات دستگاه از قبیل درجه حرارت و زمان شیرینگ متناسب با نوع بسته بندی مورد نظر و نوع سلفون حرارتی انتخاب می شود و در ادامه محصول در داخل سلفون فرم داده می شود. پس از این مرحله درب مگنتی کابینت بسته شود تا عمل شرینک انجام شود. در این محفظه توسط المنت برقی، حرارت مورد نیاز برای انقباض فیلم شرینک تامین می گردد بعد از چند ثانیه وقتی کار دستگاه به اتمام برسد به صورت اتوماتیک درب آن باز می شود و اپراتور محصول بسته بندی را برمی دارد. برای مشاهده  فیلم دستگاه به صفحه شیرینگ پک کابینی ویستا پک مراجعه کنید.

مزایای دستگاه شیرینگ پک کابینی

  • محافظت از محصول بسته بندی در برابر عوامل محیطی همچون آب، گرد و غبار، قابلیت دسته بندی کالاهای کنسرو شده و نوشیدنی، افزایش ایمنی محصول، ایجاد بسته بندی های ترکیبی، جلوگیری از تخریب و دستکاری محصول، راحتی در حمل و جابه جایی، سازگاری با محیط زیست، بالا بردن طراوت و افزایش ماندگاری محصولات غذایی می باشد.
  • دوخت دستگاه کابینی L شکل است و سرعت و خروجی بیشتر و مطلوب تری دارد و برای بسته بندی مکعبی گزینه ی مناسبی است.
  • از آنجا که هوای این دستگاه یکنواخت است عملیات سلفون کشی منظم انجام می شود و بسته بندی نهایی زیبا و شکیل تر است.
  • همزمان بودن عملیات دوخت و شیرینگ یکی از مزایای برتر این دستگاه می باشد که به افزایش سرعت شیرینگ کردن نسبت به روش های دستی و سشوار صنعتی می باشد.
  • دستگاه بسیار کم جا می باشد و مناسب رستوران ها و کترینگها می باشد.

مشخصات فنی دستگاه شیرینگ پک کابینی ویستا پک

  • ساخت کشور ترکیه
  • ابعاد کابین دستگاه طول 55  | عرض 42  |  ارتفاع  18
  • حداکثر ابعاد دوخت(سانتی متر) 29*54
  • حداکثر ابعاد بسته بندی(سانتی متر) 20 *38 * 50 
  • حداکثر ابعاد رول قطر 25   * عرض 50
  • سرعت ( بسته در دقیقه) 6 الی 8
  • توان مصرفی ( کیلو وات) 5/3
  • برق مصرفی تک فاز  220 وات
  • ابعاد دستگاه طول 140 | عرض 71  |  ارتفاع  120

دستگاه شیرینگ تونلی
دستگاه شیرینگ تونلی

یکی از انواع دستگاه شیرینگ ، دستگاه شرینک تونلی می باشد. این سیستم جهت بسته بندی کالا های کوچک و بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد. کارکرد این سیستم به نوعی است که نایلون shrink دور کالا پیچیده شده و به تونل حرارتی وارد شده، پس از آن شرینک به کالا وصل شده و آن را بسته بندی می کند.رول شرینک مدنظر جهت بسته بندی تونلی از نوع PVC و POF می باشد. در این سیستم همه مراحل دوخت به وسیله یک سیستم جداگانه انجام می شود و گذاشتن و برداشتن کالا به وسیله اپراتور به شیوه دستی انجام می گیرد.برای مشاهده فیلم دستگاه به صفحه شیرینگ تونلی ویستا پک مراجعه کنید.

مشخصات دستگاه شیرینگ تونلی ویستا پک

ابعاد دستگاه: طول mm 3700  _ عرض  mm980  _ ارتفاعmm 1570
ابعاد حداقل محصول: طولmm 90    _  عرضmm 90
ابعاد حداکثر محصول: طولmm 450    _  عرضmm 320
سرعت: حداکثر تا 1700 بسته در ساعت
حداکثر ارتفاع محصول:mm 120
برق مصرفی: سه فاز  16 کیلو وات
حداکثر عرض  فیلم:mm 400
حداقل  عرض فیلم:mm 200
ارتفاع میز کار:mm 780
وزن دستگاه:kg 700

مزایای دستگاه شیرینگ تونلی ویستا پک

  • مجهز به صفحه نمایش لمسی زیمنس آلمان
  • مجهز به دو کنترل دور موتور اشنایدر الکتریک آلمان در قسمت تونل
  • مجر به رله ٬ترمو کنترل و رله ssr با برند omron ژاپن
  • مجهز به سیستم پنوماتیک با برند Airtac تایوان

دستگاه شیرینگ نیمه اتومات

در این مدل، دوخت به شیوه دستی به وسیله متصدی با استفاده از سیستم دوخت خود دستگاه انجام می شود، پس از آن محصول توسط نوار نقاله به تنور حرارتی وارد شده و عملیات شرینک جعبه صورت می گیرد و سرانجام محصول بسته بندی شده از این سیستم بیرون می آید.

دستگاه شیرینگ تونلی تمام اتوماتیک

 این دستگاه حاوی سیستم دوخت و تنور حرارتی است و جهت بسته بندی نمودن محصولات بزرگ و کوچک بکار می رود. کارایی این سیستم مخصوصا در موسساتی که تولیدات صنعتی زیادی دارند و کالا های آنها در اندازه های متنوعی است بسیار کاربردی است. در این مدل تنها عمل گذاشتن و برداشتن کالا به وسیله متصدی انجام می شود و دیگر مراحل از جمله دوخت، جابه جایی کالا و…. به شیوه کاملا خودکار صورت می گیرد.

سیستم لیبل شیرینگ

 از دیگر انواع دستگاه شیرینگ می توان به سیستم لیبل شرینک اشاره کرد. این سیستم جهت چسباندن برچسب به پیرامون بطری ها می باشد. معمولا در این دستگاه از هوای داغ، تنور بخار و مادون قرمز استفاده می شود.کارایی این دستگاه به شیوه خودکار بوده، به نوعی که نخست برچسب به شیوه خودکار روی ظروف متنوع قرار گرفته، پس از آن نوار نقاله به تنور حرارتی وارد می شود و با گرما دادن به ظروف، باعث جمع شدن برچسب ها می شود که همانند یک پوششی زیبا، تمام یا قسمتی از محصول را در بر می گیرد.
دستگاه شیرینگ تمام اتوماتیک

کاربرد انواع دستگاه شیرینگ 

به وسیله شیرینگ می توان چندین محصول را که از نظر توازن ناهماهنگ هستند در کنار هم قرار داد. پک بطری های آب معدنی یک مثال عمده از این نوع بسته بندی می باشد. همان طور که می دانید پلاستیک مانع مناسبی جهت نفوذ رطوبت می باشد. با این روش می توان از ورود رطوبت و نم به محصول ممانعت کرد. شیرینک جعبه برعکس بسته بندی با مقوا و کارتن حاوی حفاظ روشنی است که کالا در آن به آسانی قابل مشاهده می باشد. ممکن است این خصوصیت کاربردی باعث پیشرفت و تداول بسته بندی های رنگی و چاپی شده باشد. در بعضی موارد جهت ارائه سایز و فرم محصول لازم است کالا درون پوششی نازک قرار گیرد در این صورت شیرینگ می تواند بهترین انتخاب باشد.

مزایای دستگاه شیرینگ 

بسته بندی در کارگاه های تولیدی از مهم ترین فاکتور های تولید به حساب می آید که از مهمترین نمونه های آن می توان به شیرینگ محصولات اشاره کرد. معمولا این کار چند حسن در بسته بندی محصولات دارد. از جمله فواید این کار می توان موارد زیر را نام برد:

  • شرینگ سبب ممانعت از نفوذ گرد و خاک به درون کارتن کالاها و یا ممانعت از نشستن گرد و غبار بر روی برچسب کالا می شود.
  • شیرینگ سبب ممانعت از نفوذ نم یا رطوبت به داخل بسته بندی می شود.
  • به وسیله این کار می توان تبلیغ مورد نظر خود را بر روی بسته بندی ثبت کرد.
  • شیرینگ نمودن به دلیل استقامت بخشیدن به محصول، باعث می شود در زمان حمل و نقل، شکل بسته بندی ثابت بماند و تا زمان رسیدن کالا به مصرف کننده به همان صورت اولیه باقی بماند.
  • از عمده ترین فواید شیرینگ اقتصادی و ارزان بودن آن در قیاس با کارتن می باشد. به عنوان مثال در بسته بندی کالا هایی چون قوطی های رب، رنگ های ساختمانی و…. چنانچه به جای این روش پک کارتنی بکار ببرند هزینه از نظر متریال و از لحاظ بکارگیری نیروی کار تا چند برابر افزایش می یابد.

انواع دستگاه شیرینگ

خرید دستگاه شیرینگ 

نکات مهم قبل از خرید شیرینگ چیست؟ در زمان خرید شیرینگ بایستی به نکاتی مهمی دقت کنید که این نکات می تواند به شما در انتخاب یک دستگاه کاربردی کمک کند.

  • نکته اول: نوع کالای شما به چه صورت بایستی بسته بندی می شود و یا این بسته بندی با چه تعدادی انجام می شود.
  • نکته دوم: سایز و ابعاد کالا نکته مهم دیگری است که بایستی به آن توجه شود. اینکه کدام نوع سیستم شیرینگ را می توان بکار برد تا مشکلی جهت پک کردن ایجاد نشود.
  • نکته سوم: تعداد تیراژ شما در هر شیف کاری مشخص باشد تا دستگاه مناسب انتخاب شود
  • نکته چهارم: چهارمین نکته در خصوص محیط کارگاه می باشد که در تعیین مدل دستگاه و تعداد آن تاثیر بسزایی دارد.
  • نکته پایانی: نکته پایانی هزینه خرید دستگاه می باشد که معمولا مهمترین نکته در کار می باشد.
کلام آخر

به فرایندی که از کالا در جابجایی تا بازار فروش نگهداری می کند، بسته بندی می گویند. شرینگ گونه ای از بسته بندی حمل و نقل و نهایی محصولات می باشد. شیرینگ محافظ ایمن محصولات شما تا دورترین بازارهای صادراتی در آن سوی جهان می باشد. با خرید دستگاه شیرینگ ویستا پک vista pack امنیت کالاهای خود را تضمین کنید.

صنایع بسته بندی ویستا پک با برند VISTA PACK با 15 سال تجربه پرافتخار و بکارگیری نیروی متخصص و کارآمد، دقیق ترین و متمایز ترین عرضه کننده دستگاه شیرینگ در ایران می باشد. 

1 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • حسینی رضا
    11:05 ب.ظ

    بهترین دستگاه موجود در بازار ایران در خریدتان تردید نکنید
    کیفیت عالی
    سرعت بالا
    بهینه در مصرف نایلون

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید